رامین موسی خانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیمه کشاورزی با ۳۵ سال سابقه فعالیت یکی از اهرم های توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی به شمار می رود که همسو با سیاست های کلان وزارت کشاورزی جمایت از زیربخش های مختلف این حوزه را برعهده دارد.

وی اظهار داشت: از طرفی نیز امکان تقسیط حق بیمه برای مبالغ بیش از ۱۰ میلیون ریال در سال زراعی ۹۸ – ۹۹ فراهم است و زنبورداران باید هر چه سریعتر برای انجام این بیمه به دفاتر شرکت های خدمات بیمه های صندوق بیمه در سطح استان مراجعه کنند.

موسی خانی با بیان اینکه در سالجاری برای بیمه زنبور عسل  سه نوع بیمه نامه قابل خریداری است، ادامه داد: یکی از این موارد بیمه پایه با عوامل خطر از جمله زلزله، سیل، صاعقه، طوفان، لوک آمریکایی(نوعی بیماری ویروسی) است.

به گفته معاون خدمات صندوق بیمه‌ای بانک کشاورزی استان زنجان، دومین نوع بیمه  زنبور عسل بیمه نامه تکمیلی یک با عوامل خطر شامل آتش سوزی غیرعمد در محل استقرار کندوها در زمان فعالیت کندو، بیماری های فلجی مزمن، حمله وحوش، حوادث ناشی از حمل و نقل و جابجایی هنگام کوچ زنبورها، خشکسالی، عارضه کاهش غیرطبیعی جمعیت پروازی کندو، کنه آکاراپیس، کنه کلارا، لوک اروپایی و نوزما است.

موسی خانی، نوع سوم را بیمه نامه تکمیلی ۲ بیان کرد و افزود: این نوع نیز با عوامل خطر سرمای بهاره قابل خریداری بوده که انتخاب بیمه نامه پایه اجباری است.

وی تاکید کرد: در این نوع بیمه، سهم بیمه گذار برای خرید هر سه نوع بیمه نامه ۲۱۸ هزار و ۲۰۸ ریال است که حداکثر تعهد برای بیمه نامه پایه سه میلیون و ۱۰۵ هزار ریال برای کلنی و کندو محسوب می شود.

معاون خدمات صندوق بیمه‌ای بانک کشاورزی استان زنجان گفت: در بیمه نامه های تکمیلی حداکثر تعهد ۲ میلیون و ۲۵۴ هزار و ۵۰۰ ریال برای کلنی و کندو است.

موسی خانی تاکید کرد: بیمه گذار باید طبق شرایط ضمن عقد پشت بیمه نامه در صورت بروز خسارت ناشی از عوامل خطر تحت پوشش، موضوع را در اسرع وقت حداکثر ظرف ۴۸ ساعت به صورت کتبی به شرکت های خدمات بیمه ای ارائه کند.

وی اضافه کرد: زنبورداران باید مورد بیمه خسارت دیده را تا زمان بازدید کارشناسان اعزامی نگهداری کند.

۹۵۰۵/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.