حسین حسنلو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دانش‌آموزان متوسطه دوم پایه‌های ۱۰، ۱۱ و ۱۲ امسال برای نخستین بار جهت خرید اینترنتی کتب مورد نیاز خود وارد سامانه "سناد " شدند و سال های قبل از طریق کتابفروشی‌ها این کار انجام می‌شد.

وی اظهار داشت: ثبت‌نام دانش آموزان ابتدایی برای دریافت کتب مورد نیاز خود از طریق این سامانه از سال های گذشته آغاز شده است که این روش نیز برخی مشکلات خاص به دنبال داشت.

حسنلو تصریح کرد: بر این مبنا،  ۱۰۰ درصد کتب درسی مورد نیاز مقطع ابتدایی این استان در بین نواحی و مناطق آموزش و پرورش توزیع و همزمان با آغاز بازگشایی مدارس نسبت به توزیع آن ها اقدام شد.

این مسئول ادامه داد: در زمان حاضر کمبود کتب درسی به دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه که تغییر رشته داده یا انتقالی و تغییر مدرسه داده مربوط می شود که این موضوع در سطح کشور نیز وجود دارد و موارد برای رفع مشکل در دست بررسی است.

وی اظهار داشت: اگر دانش‌آموزی به هر دلیل موفق به دریافت کتاب درسی نشده است می تواند به مدرسه مراجعه کند تا مکاتبات لازم از این طریق با اداره کل آموزش و پرورش محل دانش آموز برای حل مشکل بوجود آمده انجام شود.

حسنلو افزود: مدارس باید وضعیت کتاب درسی هر یک از دانش آموزان را کنترل کنند و در صورت نیاز نسبت به ثبت نام کتاب درسی در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی اقدام کنند و برای دریافت کتاب درسی جامانده‌ها موضوع از منطقه پیگیری نشود.

وی یادآوری کرد: در سال جاری کتاب‌های درسی به ۲ شیوه، یکی از طریق آموزش و پرورش و دیگری از طریق کتاب فروشی های مجاز توزیع شده است.

به گزارش ایرنا، ۱۹۹ هزارو ۱۵۰ دانش‌آموز زنجانی سال تحصیلی ۹۹ - ۹۸ را در مناطق ۱۴ گانه استان  در ۲ هزارو ۵۵۰ مدرسه با بیش از ۹ هزار کلاس درس  آغاز کردند که این تعداد نسبت به سال گذشته با ۱۹۳ هزارو ۲۳۵ نفر، رشد سه درصدی نشان می‌دهد.

۹۶۴۶/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.