به گزارش روز سه‌شنبه پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا زنجان، سرهنگ محمدعلی آدینه لو افزود: متهم دستگیر شده با ارسال پیامک انبوه به مردم و هدایت آنها به سایت جعلی یارانه و درگاه‌های جعلی بانکی، اقدام به کلاهبرداری می کرد.

وی اظهار داشت: بر اساس شکایت‌های واصله به پلیس فتا زنجان مشخص شد در ایام تعطیلات پیامک‌های انبوه با مضمون یارانه شما قطع خواهد شد جهت پیگیری به سایت زیر مراجعه نمایید، شهروندان را به سایت و درگاه‌های جعلی بانکی هدایت و اطلاعات کارت بانکی آنها شامل شماره کارت، رمز دوم اینترنتی و سایر اطلاعات بانکی آنها را تحصیل و در فرصت مناسب اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی قربانیان می کرد.

آدینه لو با بیان اینکه موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا زنجان قرار گرفت، افزود: با اقدامات فنی و تخصصی پلیس، متهم به هویت‌ معلوم در یکی از استان‌های همجوار مورد شناسایی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با هماهنگی قضایی اکیپی از کارآگاهان پلیس فتا زنجان به محل سکونت وی اعزام و با همکاری پلیس فتا فاتب ضمن توقیف کلیه ادله‌های دیجیتالی، متهم دستگیر و به پلیس فتا زنجان دلالت شد.

رئیس پلیس فتا استان زنجان گفت: متهم که فردی حرفه‌ای بود در بازجویی ها سعی داشت با اظهارات ضد و نقیض، پلیس را گمراه کند اما پس از مواجه ‌شدن با مستندات و ادله کافی به بزه ارتکابی معترف شد.

آدینه لو تصریح کرد: متهم در اعترافات خود به پلیس، بیان داشت: با توجه به اخبار روز مبنی بر قطع یارانه برخی از افراد و تعلق سبد حمایتی، از فرصت پیش آمده از اعتماد مردم سوء استفاده کرده وضمن ارسال پیامک‌های فریبده با طراحی سایت و درگاه جعلی اطلاعات بانکی قربانیان را به دست آورده و در فرصت مناسب اقدام به برداشت از حساب بانکی آنان می کرد.

وی با بیان اینکه شهروندان باید مراقب باشند تا در دام مجرمان سایبری نیفتند گفت: افراد باید قبل از انجام هرگونه تراکنش‌ از معتبر بودن درگاه اینترنتی اطمینان حاصل کنند و اطلاعات مربوط به کارت بانکی را از طریق صفحه کلید مجازی وارد کنند.

آدینه‌لو با اشاره به اینکه شهروندان مراقب کلاهبرداری مجرمان از طریق فیشینگ باشند، تصریح کرد: مجرمان از طریق فیشینگ یک وب‌ سایت جعلی شبیه آدرس اصلی می‌سازند که لازم است شهروندان دقت کرده و خودشان لینک اصلی بانک را وارد کنند و به لینک‌های ارسالی توجه نکنند.

رئیس پلیس فتا زنجان گفت: به دلیل گسترده بودن کلاهبرداری در سطح کشور پرونده فوق کماکان در حال رسیدگی از سوی پلیس فتا زنجان و دستگاه قضایی است و کاربرانی که از این طریق مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند می توانند با مراجعه به پلیس فتا یا دادسرای محل سکونت موضوع شکایت خود را پیگیری کنند.

۶۰۸۴/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.