مدیر فرودگاه زنجان روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، از انجام ۹۲ پرواز داخلی و خارجی جابجایی مسافر از این فرودگاه خبرداد و گفت: علاوه بر این در ۶ ماهه نخست سالجاری یک‌هزار و ۷۰۸ پرواز غیرمسافری نیز از این فرودگاه انجام شده است.

محمد قاسمی افزود: در این مدت علاوه بر جابجایی مسافر، ۱۴۴ هزارو ۱۹۰ کیلوگرم بار نیز در این پروازهای داخلی و خارجی جابجا شده است.

مدیر فرودگاه زنجان اظهارداشت: در ۶ ماهه نخست سال گذشته از این فرودگاه ۳۲ پرواز داخلی و خارجی انجام شده بود که در آن سه هزار و ۸۷۸ مسافر جابجا شده بودند.

 قاسمی، از افزایش ۶۷ درصدی شمار مسافران هوایی از این فرودگاه خبرداد و گفت: طی سه ماهه نخست سالجاری چهار هزار و ۶۲۲ نفر از طریق هوایی به مقصد مشهد سفر کرده اند که این رقم طی مدت مسابه سال گذشته سه هزار و ۱۱۷ مورد بود.

به گفته وی، جابجایی بار نیز از این فرودگاه در مدت بیان شده ۸۳ هزارو ۷۶۳ کیلوگرم بود.

به گزارش ایرنا،  فرودگاه زنجان، یکی از فرودگاه‌های فعال ایران از نوع داخلی به شمار می رود که در مرکز استان زنجان واقع شده و هم اکنون در هفته چهار پرواز از زنجان به مشهد و برعکس انجام می شود.
این فرودگاه از سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرده است که در زمان حاضر پروازهای فرودگاه زنجان به مقصد مشهد انجام می شود.
از سال ۷۹، پروژه توسعه باند فرودگاه زنجان آغاز شده است و با توجه به مصوبه دولت مبنی بر تبدیل فرودگاه زنجان به مرز هوایی اردیبهشت ۹۱ نیز نخستین پرواز خارجی به مقصد عربستان برای انجام حج عمره انجام شد.  

۶۰۸۵/۹۵۰۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.