مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان روز سه شنبه اظهار داشت: با توجه به کنترل تردد خودروها با ۵۶ دستگاه ترددشمار برخط در محورهای بین شهری استان زنجان و ۱۸ دستگاه نصب شده در ورودی و خروجی جاده ها ۷۴ دستگاه به صورت رفت و برگشت، طی شهریور امسال تردد خودروها را ثبت کرده اند

 عبدالحسین علی اکبری افزود: بیشترین تردد در ورودی آزادراه قزوین – زنجان با ۷۸۵ هزار و ۸۰۵ تردد و کمترین آن در جاده دندی – تکاب ۱۴ هزار و ۵۵۵ خودرو ثبت شده است.

این مسئول ادامه داد: ۱۷ درصد از کل تردد وسایل نقلیه به وسایل نقلیه سنگین اختصاص داشته  ، در حالی که میانگین کشوری ۱۲ درصد  بوده و استان زنجان در رتبه ۹ کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده­ ها قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه میانگین کارکرد دستگاه های ترددشمار در شهریور امسال ۹۷ درصد بوده است، گفت:میانگین نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای استان در این مدت، ۳۲۹ وسیله نقلیه در هر ساعت بوده که این میزان  سطح کشور ۴۲۲ وسیله نقلیه  بوده است.

علی اکبری افزود:  استان زنجان در خصوص نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی، رتبه ۱۵ کشوری را در اختیار دارد.

به گفته مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان از مجموع ترددهای انجام گرفته در جاده­ های استان در شهریور ­ماه گذشته از دیدگاه آماری سه درصد با تخلف سرعت غیرمجاز، یک درصد سبقت غیرمجاز و ۱۴ درصد با فاصله طولی غیرمجاز همراه بوده است.

وی اضافه کرد: از کل تردد های صورت گرفته در آزادراه های استان و محور ترانزیت زنجان – ابهر و زنجان – میانه  با توجه به نصب سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در مسیرهای بیان شده حدود  ۵۶ هزار  تخلف سرعت غیر مجاز صورت گرفته، که حدود ۲ درصد ترددهای  انجام  گرفته در  جاده ه است که نشان دهنده سهم قابل توجه سامانه های ثبت تخلفات عبور و مرور در کاهش سرعت و تصادفات جاده ای  است.

به گزارش ایرنا، ساعت اوج ترافیک در جاده های استان زنجان بین ساعت ۱۸ تا ۲۰ استو اوج تخلف سرعت غیرمجاز نیز در ساعات بعد از نیمه شب تا پنج صبح اتفاق می‌افتد.  

۹۶۴۶/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.