استاندار زنجان در این برنامه ملاقات که از بعدازظهر روز شنبه تا شامگاه ادامه داشت، با ۲۵ نفر به صورت چهره‌به‌چهره ملاقات کرد و مدیران ستادی استانداری و دستگاه‌های اجرایی مربوطه نیز  وی را همراهی کردند.

فتح الله حقیقی در این برنامه همچون ملاقات های عمومی پیشین، سنگ صبور مراجعه کنندگان شد، توصیه هایی برای حل مسائل کرد، تذکرهای به برخی دستگاههای اجرایی داد و خلاصه با قول پیگیری برخی امور از دستگاه‌های مرکزی، دل تمام مراجعه کنندگان را به دست آورد.

در فضای مقاومت، یکدیگر را همراهی کنیم

استاندار زنجان در پاسخ به مشکلات و خواسته‌های یکی از مراجعه‌کنندگان که از پیمانکاران پروژه‌ها بود با بیان اینکه شرایط کشور به‌گونه‌ای است که همه باید در برابر آمریکا، اروپا و عمال منطقه آنان، مقاومت و ایستادگی کنیم، گفت: امروز زمان یقه‌گیری نیست زیرا خروجی یقه‌گیری با خروجی اقدامات و دشمنی‌های آمریکا مشترک بوده و این خواسته دشمنان این کشور است.

وی تصریح کرد: هدف دشمن این است که کشور را عاجز کند اما ما می‌گوییم که ملت ایران مانند ۴۰ سال گذشته مقاومت و ایستادگی می‌کند و آمریکا هم هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

حقیقی افزود: لازمه مقاومت، این است که بخش خصوصی و پیمانکاران نیز ملاحظاتی داشته و دولتمردان را در مواقع لازم، همراهی کرده و با ارائه راهکارها و پیشنهادهای معقول به ادامه مسیر پیش روی نظام، کمک کنند.

استاندار زنجان در خصوص مشکلات مربوط به وام مسکن جانبازان، گفت: بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات از دستورالعمل سراسری، تبعیت می‌کنند و شرایط برای همه یکسان است اما برای تسریع در پرداخت‌ها اسامی متقاضیان توسط بنیاد شهید استان به بانک‌ها اعلام و دریافت تسهیلات نیز سهل‌الوصول شود.

وی اظهار داشت: طی روزهای آینده، دیدار عمومی با جانبازان استان خواهیم داشت و مشکلات مربوط به این عزیزان از جمله بیمه تکمیلی نیز از بنیاد شهید کشور پیگیری می‌شود.

حقیقی با تاکید بر توجه ویژه به حوزه جوانان، خاطرنشان کرد: علاوه بر پرداخت ۶۰ میلیون تومان وام ازدواج به زوجین، نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی نیز در حیطه وظایف و اختیارات خود برای تامین جهیزیه و سایر مسائل خانواده‌های بی‌بضاعت کمک می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه برنامه‌های آموزشی و پژوهشی مختلف نیز توسط دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی استان برای جوانان اجرا می‌شود، ادامه داد: در صورت نیاز از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد که طرح و برنامه عملیاتی داشته باشند در بخش‌های مختلف، استفاده می‌شود.

وی افزود: طرحی تهیه و تدوین شده که استان زنجان، پایلوت اجرای برنامه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی در ۲ حوزه اعتیاد و طلاق باشد که با دریافت اعتبار از سازمان امور اجتماعی کشور، دستگاه‌ها دولتی و انقلابی آماده اجرای برنامه‌های آموزشی هستند.

حقیقی تصریح کرد: حمایت و کمک‌های لازم از شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر فعالیت‌های علمی و پژوهشی نیز انجام می‌شود.

مقام عالی دولت در استان زنجان اظهار داشت: طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان مناطق روستایی در مدارس شبانه‌روزی نیز برای پذیرفته شدن دانش‌آموزان در رشته‌ها و دانشگاه‌های معتبر کشور از سال تحصیلی جاری آغاز شده است.

تمام جانبازان می‌توانند از وام مسکن بهره‌مند شوند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز گفت: تا چند سال گذشته، وام مسکن به جانبازان دارای کمتر از ۲۵ درصد جانبازی پرداخت نمی‌شد اما امروز تمام جانبازان می‌توانند از این تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان بهره‌مند شوند و بانک ملی نیز به عنوان بانک عامل در صورت طی روال اداری و تکمیل مدارک متقاضیان، مشکلی در پرداخت تسهیلات ندارد.

علی کاظمی افزود: استان زنجان سال گذشته در پرداخت تسهیلات مسکن جانبازان، رتبه دوم کشور را کسب کرد و حتی از سهمیه استان‌های دیگر نیز استفاده کردیم اما بعدها به دلیل افزایش قیمت‌ها و ایجاد مشکل در تامین آورده جانبازان، پرداخت تسهیلات با اندکی مشکل مواجه شد اما با این وجود، ارائه تسهیلات ادامه دارد.

وی اظهار داشت: در خصوص بیمه تکمیلی درمان نیز بیمه دی برای پرداخت هزینه‌های درمانی ایثارگران، ماهانه ۲۷۰ میلیارد تومان از بنیاد شهید دریافت می‌کند.

کاظمی خاطرنشان کرد: به دلیل مشکل نقدینگی، معوقاتی در پرداخت بیمه تکمیلی وجود دارد که برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در حال پیگیری هستیم.

برنامه راهبردی تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان تهیه شده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز گفت: بر اساس دغدغه‌ای که استاندار محترم در حوزه آموزش داشتند، برنامه راهبردی سه ساله در قالب یک طرح جهادی برای تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان طراحی شده است.

ابراهیم رفیعی افزود: این طرح برای ارتقای سطح علمی دانش‌آموزانی است که در آستانه شرکت در آزمون سراسری قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: این سند و برنامه راهبردی ۶ گام دارد و گام اول آن از بیستم مهر در مدارس شبانه‌روزی مناطق محروم استان آغاز می‌شود.

رفیعی ابراز کرد: میانگین نمرات دانش‌آموزان استان در خرداد سال جاری با ۶ رتبه رشد از ۱۶ به رتبه تک‌رقمی رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان نیز در خصوص مجوز حفر چاه برای واحد صنعتی در خدابنده گفت: دشت قیدار، یکی از پنج دشت بحرانی و ممنوعه استان است.

یوسف رضاپور افزود: در گذشته تخصیص‌هایی به تامین آب برای بخش صنعت، داده بودند اما امروز سهمیه‌ها استفاده شده است.

۳۰۸۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.