مدیرکل استاندارد استان زنجان روز شنبه با اعلام این خبر گفت: باتوجه به اعلام مرکز ملی تایید صلاحیت ایران و به منظور پیاده سازی استاندارد ISO ۱۷۰۲۵ ،  برنامه جدید به تمامی آزمایشگاههای همکار استان ابلاغ شده است.

داود کارگرزاده افزود: به موجب آن تمامی آزمایشگاه های همکار استان، موظف به استقرار الزامات استاندارد  ISO ۱۷۰۲۵ و دریافت گواهینامه مربوطه از مرکز ملی تایید صلاحیت ایران در مهلت تعیین شده هستند.

وی اضافه کرد: آزمایشگاه هایی که به هر دلیلی نتوانند به موقع استاندارد ISO۱۷۰۲۵  را در در مایشگاه های خود استقرار کنند، امکان ادامه فعالیت را نخواهند داشت و فقط با دریافت گواهینامه مربوطه، امکان رقابت با آزمایشگاه های مشابه خود در عرصه های بین المللی فراهم می شود.
مدیرکل استاندار استان زنجان ادامه داد: در صورتی که آزمایشگاهها الزامات استاندارد ISO ۱۷۰۲۵ را برآورده کنند و توسط مراجعی که دارای موافقت نامة شناسایی متقابل با مراجع هم تراز خود در سایر کشورهای استفاده کننده از این استانداردتایید صلاحیت شوند، پذیرش نتایج آزمون و کالیبراسیون کشورها آسان خواهد شد.
وی  اظهار داشت: بکارگیری این استاندارد، همکاری بین آزمایشگاهها و سایر سازمان‌ ها را تسهیل و به تبادل اطلاعات، تجارب و نیز هماهنگ کردن استانداردها و روش‌های اجرایی کمک شایانی می‌کند.
این مسئل ادامه داد: مسئولیت هر آزمایشگاه این است که فعالیت های آزمایش و کالیبراسیون خود را به نحوی انجام دهد که الزامات این استاندارد رعایت شود و خواسته‌های مشتریان، مراجع قانونی یا سازمان هایی که آزمایشگاهها را به رسمیت می‌شناسند، نیز برآورده شود.

وی یادآوری کرد: این استاندارد شامل ۲ بخش الزامات مدیریتی و الزامات فنی است. که برآورده شدن این ۲  به معنی داشتن صلاحیت بر اساس  ISO ۱۷۰۲۵ است.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.