ابراهیم رفیعی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: رقبای قوی در موضوع کنکور موجب می شود  استان های دیگر تلاش بیشتری داشته و  رتبه های  بهتری را کسب کنند، وضعیت آماری کنکنور سراسری این استان تا کنون از سوی سازمان سنجش اعلام نشده و تحلیل ها منوط به  ارائه انجام این کار مهم است.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر آمار دقیق  قبولی های های کنکور در این استان وجو د ندارد که بطو معمول این کار ار طریق اعلام  مدیران و یا خود اظهاری دانش اموزان انجام می گیرد که سازمان سنجش تا ۲۰ مهر نتایج داده های مربوط به کنکور سراسری را به استان ها اعلام می کند.

این مسئول ادامه داد: دانش آموزان مدارس استتعدادهای درخشان (سمپاد) با آزمون پذیرفته می شوند هر چند  ممکن است رویه کافی در  این بخش وجود نداشته باشد اما متقاضیان در یک رقابتی خوب مودر ارزیابی قرارمی گیرد  و بطور معمول وضعیت آموزشی دانش اموزان خوب است.

وی اظهار داشت: در مقایسه آموزش های ارائه شده بین دختران و پسران شاخصی وجود ندارد، اما ارزیابی ها نشان می دهد وضعیت  آموزشی دختران از پسران مطلوب بوده، به دلیل انکه دختران مطالعه  و تمرکز بیشتنری داشته و مسولیت های کمتری دارند.

به گفته  مدیرکل آموزش و پروش استان زنجان پسرانی که در مقطع متوسطه دوم به ویژه  در روستاها تحصیل  می کنند  علاوه بر نقش های اجتماعی دیگر وقت کمتری برای تحصیل دارند.

وی یادآوری کرد: یکی  از مدارس سمپاد فرزانگان دخترانه ناحیه ۲ زنجان  ۱۰  نفر در رشته پزشکی و ۲۶ دانش آموز دیگر در گروه پزشکی پذیرفته شده اند.

رفیعی خاطرنشان کرد: این موضوع نشان می دهد سطح آموزش  ارائه شده در مدارس سمپاد دخترانه  زنجان پایین نیست.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.