مدیر کل استاندارد استان زنجان روز چهارشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: به علت نبود تقاضا برای دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی برای فرآورده های  یاد شده در استان، تا کنون هیچ پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی، در این زمینه  صادر نشده است

 داود کارگرزاده افزود: چنانچه هر کدام از کالاهای نوشت افزاری، دارای نشان استاندارد تشویقی و کد ده رقمی باشد، کارشناسان استاندارد نسبت به نمونه برداری و آزمون آنها اقدام کرده و محصولات را با استانداردهای مربوطه، مورد سنجش و کنترل قرار می دهند.     
این مسئول توصیه کرد: مصرف کنندگان از نوشت‌افزارهای دارای علامت استاندارد و از نوشت‌افزارهایی که بر روی آن نام تولید کننده و یا علامت تجاری درج شده، استفاده  کنند.

وی اضافه کرد: نوک خودکار و روان‌نویس بر اساس درجات EF ،F، M و B نشانگر قطر نوک ساچمه به ترتیب خیلی نازک، نازک، متوسط و پهن تقسیم‌بندی می‌شود و  افراد می‌توانند  با توجه به نیاز خود انتخاب کنند.

کارگرزاده افزود: زمانی که خودکار مورد استفاده قرار می‌گیرد نباید هیچ‌گونه اثری از چربی یا نفوذ در صفحه کاغذ از خود نشان دهد و در صورتی که بر روی خودکار و روان‌نویس عبارت "بعد از استفاده درب آن را بگذارید" نوشته شده است،   درپوش بر روی آنها قرار داده شود.

مدیر کل استاندارد استان زنجان ادامه داد: مداد تحریر مشکی بر اساس سختی و سیاهی رنگ مغز به ۱۷ درجه تقسیم می‌شود. که  حرف B معرف نرمی و سیاهی مغز مداد و حرف H معرف سختی مداد است و به عنوان مثال B۶ نرم‌ترین و سیاه‌ترین مداد،  H۹ سخت‌ترین و کم‌رنگ‌ترین مداد است.

وی یادآوری گرد: پاک‌کن‌ها باید از لحاظ شکل ظاهری یکنواخت و بدون خراش و خالی از عناصر و ذرات خارجی مخلوط و یا مواد مضر و ذرات خاک باشد و  همچنین از مواد معطر نباید در ساخت پاک‌کن استفاده شود.

۹۶۴۶/۳۰۸۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.