حجت الاسلام علی خاتمی، روز چهارشنبه در دیدار فرماندهان و مسئولان نظامی و انتظامی زنجان بر اقتدار و انسجام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مقابل دشمنان نظام تاکید کرد و افزود: اقتدار و انسجام باید در میان نیروهای مسلح حفظ و تقویت شود، زیرا وجود انسجام و ارتقا سطح توانمندی و بازدارندگی نیروهای مسلح ایران،  موجب رعب و وحشت دشمنان شده است.

وی با بیان اینکه دفاع از خود در برابر تهاجم دشمنان حق همه کشورها از جمله ایران است، اظهار داشت: هدف ما از تقویت بنیه رزمی و دفاعی نیز فقط به خاطر حفظ انقلاب و نظام،  تمامیت ارضی کشور، تامین امنیت و ایجاد آرامش در جامعه و میان مردم بوده و امنیت هر کشوری در مرزهایش تامین می شود و در این میان داشتن اقتدار و آمادگی لازم، عاملی مهم و بازدارنده در برابر تهاجمات دشمنان به شمار می رود.

حجت الاسلام خاتمی با تاکید براینکه امروز ملت ولایتمدار ایران همچون گذشته در صحنه حضور دارند،  افزود: وحشی گری و نامردی های دشمنان بر علیه انقلاب و نظام اسلامی ایران، هر روز بیشتر می شود اما این انقلاب میراث ارزشمند شهدا گرانقدر می باشد و بر همسن اساس و برحسب وظیفه، از سوی مسئولان نظام و مردم ولایی و انقلابی در برابر توطئه ها و دسیسه های دشمن حفظ و حراست می شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، نقش علما در میان نیروهای مسلح را بسیار خوب و ارزشمند دانست و با اشاره به حماسه آفرینی ها، رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان اسلام در طول دوران دفاع مقدس،  گفت: دوران دفاع مقدس، آثار و برکات و دستاوردهای بسیار خوب و ارزشمندی داشت و ایران توانست به سمت استقلال طلبی بیشتر، مقاومت، ایستادگی، تقویت جبهه مقاومت و خودکفایی در  ساخت سلاح های نظامی موردنیاز، گام بردارد و اسرائیل را دشمن شماره یک مسلمانان و موضوع فلسطین را نیز مساله اصلی جهان اسلام اعلام کند.

حجت الاسلام خاتمی با تاکید براینکه باید ارزش های موجود حفظ و ارتقا یابند، افزود: امروز انسجام، وحدت، همدلی، رفاقت و برادری بین نیروهای مسلح استان، بیشتر شده است و این امر مهم و اثرگذار روز به روز تقویت می شود که دشمن نیز این را برنمی تابد.

وی، به رژه نیروهای مسلح استان زنجان در نخستین روز از هفته دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: به رغم وقوع حادثه تلخ سال قبل که در اهواز اتفاق افتاد، مردم ولایتمدار و شهیدپرور ایران حضوری پررنگ تر در این آئین سان و رژه داشتند که این قابل تحسین بود.

حجت الاسلام خاتمی به بحث مهارت آموزی سربازان اشاره کرد و افزود: تربیت اعتقادی، آشنایی هرچه بهتر و بیشتر آنان با سبک زندگی اسلامی و مهارت آموزی را یکی از ضروریات دوران سربازی خواند.   

۶۰۸۴/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.