فتح‌الله حقیقی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اداری استان که با حضور وزیر دادگستری برگزار شد با بیان اینکه اقدامات بسیاری در بخش کشاورزی انجام شده است، اظهار داشت: عدم تطبیق حدود سرزمینی، یکی از مشکلات بین مردم و دولت است که استان زنجان در کاداستر، جزو سه استان پیشرو کشور است.

وی در خصوص عدم خرید گوجه‌فرنگی توسط کارخانه‌های رب زنجان، خاطرنشان کرد: سازمان تعاون روستایی استان، خرید توافقی را آغاز کرده که فرمانداران باید به این موضوع نظارت کنند.

حقیقی افزود: با توجه به این که گوجه‌فرنگی جزو اقلام حمایتی نیست، کشاورزان از سال‌های آینده به توصیه‌های دولت توجه کنند.

استاندار زنجان،گفت: در راستای تحقق توسعه توأم با آرامش، جلسات محوری مانند کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در خارج از مجموعه استانداری و علاوه بر مدیران دولتی با حضور ذی‌نفعان بخش خصوصی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه تمام کشور به برخی مشکلات موجود در واحدهای تولیدی، مبتلا است، اظهار داشت: تا حد امکان مشکلات را در داخل استان رفع کرده و در صورت نیاز از مسئولان ملی، پیگیری می‌کنیم و حضور وزیران و مدیران ملی در استان، گشایش‌هایی برای توسعه استان ایجاد کرده است.

حقیقی تصریح کرد: این اقدامات سبب شده تا علاوه بر اینکه هیچ واحد تولیدی در استان تعطیل نشده، واحدهایی نیز تا پایان سال به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی افزود:  مجموعه دامپروری با ظرفیت ۶۰ هزار راس دام سبک که اکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تا پایان سال جاری یا اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد که این مجموعه در کشور، بی‌نظیر است.

این مسئول گفت: استان زنجان، رتبه سوم کشور در امنیت سرمایه‌گذاری، رتبه دوم در نرخ اشتغال و رتبه ششم در نرخ بیکاری را داشته و پنجمین استان امن کشور است.

استاندار زنجان با اشاره به آتش‌سوزی‌های اخیر مراتع استان و با بیان اینکه منشا اکثر آن‌ها عامل انسانی است، اظهار داشت: ۲ نفر در این زمینه، دستگیر شده‌اند.

وی افزود: علاوه بر اینکه مردم باید جوانب احتیاط را رعایت کنند، ستاد مدیریت بحران شهرستان‌ها نیز باید فعال شوند.

حقیقی از آغاز دور دوم سفرهای شهرستانی از هفته آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: عملیاتی شدن مصوبات دور اول سفرها باید توسط مدیران کل امور شهری و روستایی استانداری پیگیری شود.

اقدامات رئیس قوه قضائیه، زمینه امیدی در مظلومان ایجاد کرده است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز گفت: اقداماتی که توسط رئیس قوه قضائیه آغاز شده، زمینه امیدی در محرومان و مظلومان ایجاد کرده که امیدواریم استمرار داشته باشد.

حجت‌الاسلام علی خاتمی افزود: اعتماد عمومی مردم نسبت به مجموعه نظام با این کارهای جدی و ارزشمند، افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به سه هزار شهید استان زنجان در انقلاب و دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: «پایتخت شور و شعور حسینی» نیز مدال پرافتخاری است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر سینه مردم استان زنجان زده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به حضور رئیس قوه قضائیه در ماه محرم در استان زنجان، گفت: ایشان امسال نیز مانند سنوات گذشته در ۲ هیات شاخص استان یعنی حسینیه و زینبیه اعظم زنجان حضور و به سخنرانی پرداختند.

۹۵۵۶/۳۰۸۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.