مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان گفت: میانگین تهیه طرح هادی روستاهای بالای ۲۰ خانوار در سطح کشور   ۹۶.۲ درصد و در این استان  ۹۸.۲ درصد  که در این زمینه استان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

سجاد صنعتی منفرد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش از این اعلام می شد که برای ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان طرح هادی تهیه شده اما  با توجه به نتایج سرشماری سال ۹۵ و تغییرات جمعیتی روستاها، هم اکنون بیش از  ۹۸ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان دارای این نوع طرح هستند.

این مسئول ادامه داد: بر این اساس، برای ۵۸ روستای زیر ۲۰ خانوار نیز طرح هادی تهیه شده و با توجه به اتمام افق  ۱۰ ساله طرح هادی برای ۲۳۷ روستا نیز بازنگری شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اتمام افق ده ساله  نیز  تعداد روستاهای نیازمند تهیه طرح بازنگری ۲۱۰ روستا می باشد که اقدامات لازم در این بخش نیز یمی تواند چشم انداز بهتری را فراهم کند.

صنعتی منفرد خاطرنشان کرد: این استاناز حیث تهیه و اجرای طرح های هادی نیز جرو استان های پیشرو کشور است  بطوری که در تهیه و اجرای این طرح ها  از میانگین کشوری بالاتر است.

 بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵، جمعیت روستایی استان زنجان بالغ بر ۳۴۶ هزار نفر است که این میزان ۳۸ درصد کل جمعیت استان را شامل می شود.

تعداد  کل روستاهای دارای سکنه این استان ۹۰۴ روستا   است.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.