سردار رحیم جهانبخش شنبه شب در جمع نمازگزاران مسجد داودقلی شهر زنجان با بیان اینکه اعتقادات دینی، اساس و اصل سرمایههای یک ملت است افزود: مردم خود عامل اصلی تولید امنیت در سطوح مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در جامعه اسلامی بوده و پلیس تنها به عنوان حافظ امنیت و ناظر و ناظم اجتماعی در خدمت آنان است.

وی با اشاره به اینکه موفقیت پلیس در عرصه نظم و امنیت، نشان دهنده تعامل و همکاری خوب مردم و آحاد جامعه با پلیس است، اظهار داشـت: خانواده به عنوان نخستین و مهمترین کانون تربیت انسانها نقش مهمی در تربیت فرزندان دارد.

سردار جهانبخش، آرامش و امنیت مردم و افزایش رضایتمندی عمومی از پلیس را هدفی مقدس و ارزشمند برای نیروی انتظامی عنوان کرد و افزود: در دستیابی به جامعهای ایمن باید همواره بیشترین منابع و بهترین سرمایه های انسانی به بخش آموزش اختصاص یابد و از سنین کودکی و از نهاد خانواده در حوزه باورها، ارزش ها، اعتقادات و دیگر مفاهیم حوزه فرهنگ عمومی برنامه ریزی داشت.

فرمانده انتظامی استان زنجان از خانواده به عنوان نخستین و مهمترین کانون تربیت انسانها یاد کرد و گفت: بیشترین دانسته ها و تجارب، فرهنگ و تمدن، اخلاق و اندیشه از این نهاد به اذهان کودکان منتقل می شود و کارکرد خانواده نقش موثری در نوع رفتار فرزندان در اجتماعی دارد.

سردار جهانبخش، امنیت در بستر فضای مجازی را موضوعی بسیار مهم و حساس دانست و گفت: عدم رعایت نکات امنیتی لازم در فضای مجازی، خطرات و آسیب‌های جبران‌ناپذیری را برای کاربران به دنبال دارد که آموزش هدفمند، مدیریت، کنترل و نظارت بر رفتار فرزندان در فضای مجازی می تواند در پیشگیری از وقوع این گونه جرایم، بسیار تاثیرگذار باشد.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ دینی و قرآنی بین اعضای خانواده ها بر لزوم استفاده از روش های نوآورانه و جذابیت در برنامه ها و محتوای آموزشی در حوزه تقویت باورها، اعتقادات، بصیرت افزایی و بینش سیاسی تاکید کرد و اظهار داشت: در راستای ایجاد مصونیت فرزندان از آسیب های فضای مجازی، باید بر تقویت بنیه اعتقادی آنان تاکید کرده و با بالا بردن باورهای اسلامی و نظارت عاقلانه بر رفتار آنها آینده خوشی برای فرزندان خود رقم زده و فرزندانی موفق را تحویل جامعه دهیم.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه موفقیت پلیس در عرصه نظم و امنیت، نشان دهنده تعامل و همکاری خوب مردم و آحاد جامعه با پلیس است گفت: علت اصلی بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی، ناشی از تغییر سبک زندگی اسلامی به سبک زندگی غربی است و خانواده به عنوان نخستین و مهمترین کانون تربیت انسان ها نقش مهمی در تربیت فرزندان دارد.

سردار جهانبخش، اجرای طرح های انتظامی و پاکسازی را در راستای افزایش ضریب امنیتی در سطح جامعه بسیار مؤثر عنوان کرد و اظهار داشت: با اجرای این طرح ها که در سایه همکاری و تعامل گسترده مردم اجرا می شود، محیط برای مجرمان و مخلان نظم و امنیت، بیش از پیش نا امن خواهد شد.

وی، پیشگیری از بروز رفتارهای مجرمانه، کاهش جرائم و افزایش رضایتمندی عمومی را از دیگر اهداف اجرای طرح های انتظامی برشمرد و از تعامل و همکاری بی دریغ مردم با پلیس در راستای انجام موفق مأموریت ها، تقدیر کرد.

۶۰۸۴/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.