روزنامه صدای زنجان در گزارشی با عنوان" چالش امضا" به موضوع تخلفات مهندسی در ساختمان‌های در حال ساخت استان و ماجرای امضافروشی برخی مهندسان پرداخت و نوشت: رئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان معتقد است تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر امضافروشی برخی از مهندسان ناظر ساختمان‌های در حال ساخت استان دریافت نشده است. از نظر او عمده تخلفات به عدم آشنایی ناظران ذی‌صلاح با وظایف مهندس ناظر بر سر ساختمان‌ها برمی‌گرد.

مطابق مقررات ملی ساختمان، اجرای ساختمان باید به دست مجری انجام و مهندس ناظر نیز بر کار او نظارت کند. اما بنا بر اظهار نظرهای مختلف فعالان حوزه ساخت‌وساز، در حال حاضر بسیاری از پروژه‌ها فاقد مجری هستند و یا مجری آن‌ها صوری است که سبب دو برابر شدن وظایف مهندس ناظر ساختمان شده است. البته در این بین برخی از مهندسان ناظر با امضاء‌فروشی و یا تخفیف در ارائه خدمات نظارتی ساختمان در قالب توافقی که بین او و مالک انجام می‌شود از انجام وظیفه قانونی خود سر باز می‌زنند. در همین زمینه گفته می‌شود از سال ۹۷ تا به امروز بیش از ۱۳۰ مهندس ناظر متخلف به شورای انتظامی معرفی شده‌اند که منتظر صدور احکام هستند.

یک مهندس ناظر که تمایلی برای درج نامش در گزارش نداشت در گفت‌وگو با صدای زنجان اظهار کرده: بر اساس ابلاغ سازمان نظام مهندسی، ناظران وظیفه دارند تا مالکان را برای بکارگیری مجریان ذی‌صلاح ملزم کنند اما متاسفانه در این زمینه کاری که سازمان نظام مهندسی خود باید انجام دهد، به گردن ناظران انداخته است.

او معتقد است مهندس ناظر در شرایطی که تقریبا هیچ حمایتی از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان نمی‌شود به تنهایی مجبور است به جنگ با مالکان، مجموعه‌هایی نظیر شهرداری، راه و شهرسازی و پیمانکاران و عاملان ساخت‌وساز برود.

پایگاه خبری مردم‌نو آنلاین در گزارشی با عنوان " گلیم بلند آرایشگران زنانه و پای کوتاه عروسان" به تعرفه ‌های نجومی آرایشگران زنانه در زنجان پرداخت و نوشت: کوتاهی مو بین ۶۰ تا ۸۰ هزار تومان، رنگ‌مو از یک میلیون و نیم به بالا، عروس بین سه تا پنج میلیون تومان! قیمت‌های گیج کننده‌ای که هیچ کجای نرخ مصوب اتحادیه آرایشگران پیدا نمی‌شود. معامله‌ای که خریداران آن سرمست از آن و به خیال اینکه با پرداخت پول بیشتر زیبایی بیشتری خریده است راهی آرایشگاه‌های معروف می‌شود.

یکه‌تازی آرایشگران به قیمت‌های نجومی ختم نمی‌شود و زیر پا گذاشتن نرخ مصوب اتحادیه تنها بخش کوچکی از تخلفات برخی از فعالان این صنف است.

آرایشگری بازاری است که در آن هرکسی می‌تواند ساز خودش بزند و سهم مشتری بی‌خبر فقط پرداخت پول است و بس.

طلعت نهاوندی، رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه زنجان با تاکید بر اینکه  تقریبا هیچکدام از آرایشگاه‌های زنجان با قیمت اتحادیه کار نمی‌کنند، گفت: نرخ آرایش عروس بر اساس تایید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده ولی مبلغی که برخی آرایشگرها طلب می‌کنند چندین برابر است.

پایگاه خبر همدلی زنجان نیز در خبری پیرامون پدیده کودک آزاریکودک آزاری، از قول مدیر کل بهزیستی استان زنجان نوشت: نا آگاهی والدین به مسایل تربیتی ، اعتیاد به مواد مخدر ، اختلافات خانوادگی ، طلاق والدین از مهمترین علل کودک آزاری به شمار رفته و در این راستا گزارش‌دهی در خصوص کودک‌آزاری از سوی بیمارستان‌ها، مدارس و مهد های کودک باید مورد توجه باشد و رسانه‌ها نیز باید روی این موضوع حساس باشند.

۳۰۸۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.