مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان عصر  چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان با اشاره به اینکه این استان در  پوشش  تحصیلی مقطع ابتدائی جز  استانهای پیشرو کشور محسوب می شود، گفت: هر چند  این استان در پوشش  تحصیلی مقطع متوسطه نیز  در رتبه های خوبی قرار دارد اما به جهت مسائل فرهنگی، اقتصادی، روستا محور بودن اغلب شهرستانها،   در مقایسه با دوره ابتدائی کمتر است.

ابراهیم رفیعی افزود: این اداره کل در سال تحصیلی جدید ۱۳ فضای جدید آموزشی را از اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تحویل می گیرد که وارد چرخه خدمت رسانی به گروههای هدف می شود و برای  اغلب مدارس  استان هم زیبا سازی  و نظارت لازم برای بازگشایی انجام گرفته است.

وی اضافه کرد:  ۱۰۰ درصد کتاب های درسی مقطع ابتدائی تحویل مدارس شده ، دوره متوسطه اول  نیز کتاب های مورد نیاز خود را از کتابفروشی ها دریافت می کنند و در دوره متوسطه دوم، فنی  و حرفه ای و کاردانش نیز آماده  توزیع است.

این مسئول ادامه داد:  این استان  در سال تحصیلی جدید با مدارس خشت و گلی خداحافظی می کند و  در حوزه برنامه ریزی و و نظارت نیز  تیم های متعددی برای بازدید مدارس غیر دولتی اعمال شده که این کار در قالب طرح نائم  در ۲ مرحله بازدید از همه مدارس شهرهای بزرگ انجام گرفته است.

وی اظهار داشت:  در زمان حاضر  حکم ابلاغی فعالیتی ۹۰ درصد از معلمان این استان صادر شده  و برنامه ریزی ها به گونه ای انجام گرفته که اول مهر هیچ کلاسی در هفته اول با نبود معلم مواجه نخواهد شد و سیر طبیعی خود را طی  می کنند.

رفیعی افزود:   همه ساله در حوزه تربیت بدنی  تلاش می شود مدارس به  تجهیزات ورزشی مجهز باشد که در هفته آینده کاروان های  لوازم ورزشی به ۱۴ منطقه آموزشی اداره کل آموزش و پرورش  اعزام و این نوع وسایل توزیع  می شود که با تحقق این مهم کمبود های این بخش تا حدود زیادی  برطرف خواهد شد.

وی  با  اشاره به اجرای  نماد"طرح نظارت بر موضوعات آسیب های  اجتماعی " در مدارس استان گفت: بر این مبنا این مسائل پایش و مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا با انجام اقداماتی  معضلات در پیش رو  کاهش یابد  که اهمیت زیادی دارد.

مدیر کل اموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: در سال تحصیلی جدید نزدیک به  ۱۲ سرباز طلبه در مدارس به عنوان روحانیون برای فعالیت های دینی و نزدیک ۸۷۱ نفر از نیروهای فرهنگی و روحانی   به عنوان  امام جماعت در مدارس این استان حضور می یابند.

وی اضافه کرد: با همکاری حوزه علمیه استان نزدیک ۲۸۸ نفر  از روحانیون در  مدارس  استان حضور یاتغه  علاوه بر اقامه نماز جماعت در حوزه های مختلفی همکاری خواهند کرد و  علاوه بر آن  تلاش شده در هفته پایانی شهریور کتابخانه های مدارس بیش از گذشته تجهیز و زیباسازی و در اختیار دانش اموزان قرار گیرد.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.