رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان روز دوشنبه در نشست خبری گفت: هم اکنون  دانشگاه آزاد واحد زنجان حداقل ظرفیت پذیرش ۱۸ هزار دانشجو با توجه به تعداد اعضای هیات علمی، فضاهای مورد نیاز و زیر ساخت های کنونی را دارد.

دکتر علیرضا فیروزفز افزود: کاهش دانشجویان دانشگاه آزاد به جمعیت دانشجویی کشور و به مسئولانی باز می گردد که نسبت به ظرفیت اقدام نمی کنند و انتظار بر این است که پتاسیلهای  این واحد دانشگاهی  مورد توجه مسئولان وزارت علوم تحقیقات و فناوری قرارگیرد.

وی اضافه کرد: در صورت تحقق این مهم دانشگاه آزاد اسلامی می تواند از ظرفیت های خود استفاده کند، چرا که سرمایه کشور محسوب می شود که اکنون به عنوان زیرساخت های آموزشی و پژوهشی شکل گرفته است.

فیروزفر افزود: با توجه به کارهای انجام گرفته در واحد دانشگاه آزاد زنجان،  انتظار بر این است که شمار دانشجویان افزایش یابد،  به دلیل آنکه در تمامی کارها حفظ کیفیت و رضایت مراجعه کنندگان، متقاضیان  و دانشجویان در اولویت قرار گرفته و در واقع  مقوله مهم کیفیت در تمامی حوزه ها لحاظ شده است.

وی اظهار داشت: به این مهم توجه داشت این واحد دانشگاهی در تعلق دانشجو به دانشگاه،  نسبت به سایر استانها مشکل دارد،   بطوری که این رقم در نرم کشوری ۳۸ درصد اعلام شده  که این میزان در این استان ۲۵ درصد  است .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان ادامه داد: این موضوع نشان می دهد این واحد دانشگاهی باید افزایش دانشجو داشته باشد که این مهم در گرو مشارکت عوامل بیرونی بوده که بدون انها،  این مهم محقق نمی شود.

وی اظهار داشت:  این واحد دانشگاهی  به عنون بزرگترین مجموعه اموزش  عالی  استان با داشتن زیر ساخت های بسیار مناسب آماده  ارائه  خدمات به دانشجویان بوده و در زمان حاضر ۵۰۰ عضو هیات علمی تمام وقت مشغول تدریس هستند.

این مسئول با اشاره به نیروی انسانی توانمند این واحد دانشگاهی گفت:  به جرات در هیچ رشته دایر شده کمبود مدرس وهیات علمی وجود ندارد و  بر این مبنا، باید در نظام عالی آموزشی  تمهیداتی اندیشیده شود که موسسات اموزش عالی بدون داشتن عضو هیات علمی تمام وقت کافی در رشته ها اجازه خدمات رسانی را نداشته باشند.

وی اضافه کرد: این واحد دانشگاهی در هیچ رشته ای مشکل زیرساخت ندارد و برای تمامی رشته ها مجهزترین آزمایشگاهها،  کارگاهها و مراکز تحقیقاتی ایجاد شده بطوری مرکز تحقیقاتی زیست ومتالوژی جزء سرامدهای  کشوری محسوب می شود و علاوه بر ان  آزمایشگاهها و کارگاهها برای تمامی رشته ها  و تربیت  دانشجویان خلاق و نواور  آماده  کرده است.

ایجاد رشته های هنر در دانشگاه آزاد زنجان 

فیروزفر افزود:در  با این زیر ساخت ها واحد زنجان ۸۲ رشته کارشناسی ارشد، ۲۴ رشته دکترا و تمامی رشته های کارشناسی موجود کشور دارد و به تازگی نیز  با ایجاد ۱۳ رشته جدید و پرتقاضا اقداماتی  انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: این  دانشگاه نسبت به ایجاد رشته های هنر از قبیل طراحی لباس، گردشگری، ارتباط تصویری" گرافیک"، نقاشی، بازیگری، مشاوره، مدیریت مالی، علوم مهندسی صنایع غذایی،   مدیریت کسب و کارهای کوچک، ومهندسی پلمیر، گیاه پزشکی و مدیریت صنعتی اقدام کرده است.

این مسئول با بیان اینکه این رشته ها نیاز واقعی استان را در بر می گیرد، گفت : این واحد دانشگاهی به دنبال آن  است که با تاسیس این رشته ها آرامش را به خانواده  های  زنجانی باز گرداند و به راحتی فرزندان آنان  تحصیل کنند.

وی اضافه کرد:این واحد دانشگاهی با توجه به سیاست اعلام شده از دانشگاه آزاد مرکز، تا ۲۸ شهریور  در تمامی  رشته های کارشناسی پیوسته  را ثبت نام می کند و علاقمندام میتوانند با مراجعه به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی   www.azmoon.org  اقدم کنند.

رئیس دانشگاه آزاداسلامی زنجان  یاد آور شد: طبق تمهیدات اندیشیده شدهبا پایان یافتن مهلت یاد شده فرصت برای  ورود به دانشگاه متقاضیان فراهم شده و  دانشجویان می توانند بامراجعه به دانشگاه نسبت به روند ثبت نامی مبادرت کرده که این فرصت برای رشته های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته که  ثبت نام به اتمام رسیده نیز وجود دارد.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.