استاندار زنجان در این جلسه در سخنانی به حضور پر شور و گسترده مردم زنجان در آیین های عزادرای به ویژه در دسته عزاداری حسینیه اعظم و زینبیه اعظم اشاره کرد و گفت: میزان حضور شهروندان در این تجمع ها نسبت به سال های گذشته بیشتر بود و از طرفی امنیت مراسم نیز سطح بسیار خوبی داشت.

فتح الله حقیقی با بیان اینکه زنجان جزو پنج استان امن کشور است، افزود: بر اساس گزارش شورای امنیت کشور، این استان از شاخص های بالایی در حوزه امنیت برخوردار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اهدا خون را بزرگ ترین انفاق برشمرد و اظهار داشت: برای کاهش انحرافاتی از قبیل قمه زنی لازم است این موضوع در شورای اجتماعی استان در دستور کار قرار گرفته تا راهکارهایی برای کاهش انحرافاتی از این دست تدوین شود.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کمک های اهدا شده به ستاد اربعین استان باید در شماره حساب واحدی تجمیع شود، گفت: کمک به هیات ها و موکب ها باید از طریق این حساب انجام پذیرد.

وی به ضرورت حضور مدیران در استان در ایام اربعین برای خدمت رسانی به زائران و شهروندان تاکید کرد و افزود: مدیران موظف هستتند تا فعالیتها و اقدامات مورد نیاز برای اربعین را ساماندهی کنند.

حقیقی به لزوم اطلاع رسانی برای ثبت نام زائران در سامانه سماح اشاره کرد و افزود: توجیه زائران قبل از خروج از کشور نیز موضوع مهمی است که باید توسط دستگاههای متولی انجام شود.  

استاندار زنجان تاکید کرد: برای انجام فعالیت ها مورد نیاز، تشکیل جلسه کفایت نمی کند بلکه باید اقدام عملیاتی در دستور کار مدیران باشد و جلسات فقط برای رفع اشکال اقدامات برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز دراین جلسه به لزوم انسجام در انجام برنامه ها و اقدامات مرتبط با اربعین تاکید کرد و گفت: زنجان امتیازات زیادی دارد ولی در مواردی به جای انسجام، همدیگر را قبول نداریم.

حجت‌ الاسلام علی خاتمی افزود: سال گذشته در ستاد اربعین استان تصمیاتی گرفته شد که متاسفانه در مرحله اجرا، ۱۸۰ درجه عکس آن عمل شد.

وی تصریح کرد: امیدوارم امسال زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی، یک مدیریت واحد، یک ستاد و یک تصمیم گیری و یک برنامه در موضوع اربعین داشته باشد.

 ذبیح‌الله بابایی،  رئیس ستاد عتبات عالیات استان زنجان نیز در این جلسه از برپایی ۲۰ موکب این استان در ایام اربعین خبرداد و گفت: این موکب ها در مرز خسروی، شهرهای کربلا و نجف و مسیر ارتباطی این دو شهر بر پا می شود.

به گزارش ایرنا در این جلسه فرمانداران شهرستان های استان گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای ستاد اربعین ارائه کردند.  

۳۰۸۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.