مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان روز یکشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: پیش از اجرای طرح فراخوان ، بیماران با تجمع در کنار اتاق پزشک صحنه های ناخوشایندی از قبیل درگیری و غیره را رقم می زدند و همچنین سرپا ماندن  آنها در این مکان نیز وجهه ناخوشایند و بی اعتمادی بیماران به سیستم درمانی را موجب میشد.

دکتر علی محمدی  جلوگیری از تجمع بیماران پشت درب درمانگاه های عمومی، کاهش نیاز به حضور فیزیکی منشی پزشک و سایر اقدامات مرتبط، ایجاد اعتماد و تضمین سلامت روانی بیماران از حیث صحت نوبت دهی بدون واسطه نیروی انسانی و رعایت دقیق حقوق بیماران و متعاقب آن تحقق حقوق شهروندی  را زا جمله مزایای اجرای این طرح در استان اعلام کرد.

وی اضافه کرد: رعایت نظم و کاهش آلودگی صوتی در سالن انتظار، مدیریت نوبت ها توسط خود مراجعین، به حداقل رسیدن سردرگمی بیماران در مراجعه به اتاق پزشکان به دلیل نمایش نام و شماره نوبت بیماران، نام و شماره اتاق پزشکان در مانیتورهای راه اندازی شده پشت درب هر پزشک و استقبال شدید مراجعین از الکترونیکی شدن  تمامی خدمات را از  دیگر  مزایای اجرای این  طرح  است و  تمامی سعی و تلاش  نیز بر ایین  است تا حقوق بیماران بیش از گذشته رعایت شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: این طرح  طی چند ماه گذشته به صورت آزمایشی در درمانگاه شهدای شهرستان خرمدره اجرا شد که با رضایت مندی بالای بیمه شدگان و مراجعین همراه بود.

وی اظهارداشت: طبق برنامه ریزی ها، مقرر شد پس از تامین اعتبارات لازم  و به لحاظ زیر ساختی و امکانات سخت افزاری، این طرح در همه  مراکز درمانی تامین اجتماعی استان اعم از مراکز بستری و سرپایی اجرایی شود.

محمدی افزود: سازمان تامین اجتماعی بیش از ۴۵ خدمت خود را در قالب میز خدمت بصورت الکترونیکی در سایت فوق به مخاطبین ارائه کرده و ارتقای  این خدمات، موجب کاهش چشمگیری در تعداد مراجعین حضوری شده است.

 هم اکنون ۲ بیمارستان، یک پلی کلینیک و چهار درمانگاه تحت پوشش این سازمان در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده فعالیت می کنند.  
۲۳۰ پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک، ۱۳۵ مرکز پاراکلینیک شامل رادیولوژی، آزمایشگاه، ۳۵ درمانگاه خصوصی و دولتی و ۱۲ بیمارستان در استان طرف قرار داد تامین اجتماعی استان هستند.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.