فتح الله حقیقی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تا کنون هر آنچه نیاز این واحد تولیدی بوده، هم کمک کرده و هم صبر کرده ایم.

وی ادامه داد: به ادعای مالک کارخانه روغن نباتی جهان، اشکالاتی در خط تولید این واحد تولیدی وجود داشت و  یک سری لوزام یدکی باید برای مجموعه خریداری می شد.

حقیقی اظهار داشت: اکنون هر اقدامی که ضرورت داشت مثل واحدهای تولیدی دیگر به این واحد کمک کردیم.

 وی افزود: در جلسه روز گذشته بررسی مسائل کارخانه روغن نباتی جهان که در واقع  جلسه تعیین تکلیف نهایی بود، مقرر شد مالک کارخانه ظرف همین هفته  یک مدیر تام الاختیار به جای مدیر فعلی جایگزین کند زیرا که اعتقاد داریم بخشی از مسائل کارخانه به موضوع مدیریت برمی گردد.

حقیقی ادامه داد: همچنین مقرر شد مالک کارخانه تا امروز /۲۴ شهریور/ حقوق یک برج کارگران را بدهد.

وی با بیان که پرداخت حقوق معوق ۴ برج کارگران تا پایان مهر امسال از دیگر تعهدات مالک کارخانه روغن نباتی جهان است، گفت: مدیریت استان نیز برای ایجاد تسهیل در پرداخت حقوق کارگران از نهادهایی همچون مالیات خواسته است تا مراعات مالک کارخانه را بکند و حکمی برای او تا مهرماه صادر نشود.

استاندار زنجان تصریح کرد: اگر مالک کارخانه به تعهداتش عمل کرد، سه ماه دیگر از حقوق معوقه کارگران را باید پرداخت کند و برای این موضوع تا آبان امسال مهلت داده شد، به این معنی که تا پایان آبان ماه مطالبات کارگران روغن نباتی جهان باید به صفر برسد.

حقیقی افزود: کمیته ای با حضور نمایندگانی از استانداری، صنعت، معدن و تجارت، تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و دادگستری استان تشکیل شده تا بر انجام تعهدات، نظارت لازم را انجام دهد.

وی اظهار داشت: اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ تن روغن خام در کارخانه موجود است که اگر تولید راه نیفتد، بعد از مدتی این روغن خام قابل استفاده نخواهد شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه تمام تلاش این است که به کارخانه روغن نباتی جهان کمک شود و چرخه تولید در آن استمرار داشته باشد، گفت: اگر مالک در مهلت های مقرر شده به تعهداتش عمل کرد همچنان کمک ها به این واحد تولیدی ادامه خواهد اشت، ولی اگر مالک از انجام تعهدات مقرر شده سرباز بزند حتما این واحد تولیدی را تعیین تکلیف خواهیم کرد.

وی افزود: تعیین تکلیف هم راههای قانونی دارد که امیدواریم به آن مرحله نرسد.

حقیقی خاطرنشان کرد: البته تعیین تکلیف به این معنی نیست که این واحد تولیدی تعطیل شود بلکه منظور این است که واحد با یک مدیریت جدید به حیات خود ادامه بدهد.

به گزارش ایرنا، روغن نباتی جهان در روزهای پایانی سال ۹۵ نیز در اثر بروز مشکلاتی در تامین مواد اولیه تعطیل شد و در پی این تعطیلی، کارگران شاغل در آن به خاطر از دست دادن شغل خود چند مرتبه مقابل استانداری زنجان تجمع کردند.
شرکت روغن نباتی جهان در اردیبهشت سال ۹۲ در حالی که بیش از ۶۳۰ کارگر داشت به بخش خصوصی واگذار شد.

۳۰۸۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.