مسئول امور دام جهاد کشاورزی شهرستان طارم روز یکشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: زنبورداران باید آدرس دقیق محل استقرار زنبورستان‌های خود را به نزدیکترین مراکز خدمات جهاد کشاورزی یا شرکت‌های تعاونی زنبورداران اعلام کنند.
حسن نظری اظهار داشت: در اجرای این طرح اطلاعات گسترده‌ای از جمله تعداد کندو، مقدار و ارزش تولیدات، تعداد بهره برداران و سایر اطلاعات فنی جمع آوری می‌شود.
این مسئول افزود: در مدت سرشماری که قبلا به اطلاع زنبورداران رسیده هرگونه نقل و انتقال کندو در داخل و خارج شهرستان ممنوع بوده و به زنبورداران توصیه می‌شود در مدت سرشماری از نقل و انتقال کندوها خودداری کنند و همکاری های لازم را با ماموران آمارگیری داشته باشند.

به گزارش ایرنا، طبق آمار به دست آمده در مهرماه سال ۹۷ از ۴۰۴ زنبورستان شهرستان طارم ۴۱۷ بهره بردار در تولید عسل فعال بوده اند که از این تعداد زنبورستان ۱۰۶ هزار کیلوگرم عسل تولید شده است.

با توجه به عبور از خشکسالی و بارش‌های فراوان و همچنین رویش انواع گونه‌های گیاهی در دشت‌ها و ارتفاعات شهرستان طارم پیش بینی می‌شود امسال تولید عسل در طارم با درصد بالایی سیر صعودی داشته باشد.

شهرستان طارم با ۴۷ هزار نفر جمعیت (حدود ۵ درصد جمعیت و ۱۰ درصد مساحت استان زنجان) در ۹۰ کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده و با استان‌های قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است.

۹۸۸۶/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.