وحید فرخی روز شنبه در جلسه شورای مدیران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان افزود: بر اساس گزارش مدیریت شعب پست‌بانک، تعداد ۱۷۰ باجه پست‌ بانک نیز در روستاهای استان زنجان فعال است.

وی اظهار داشت: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان به منظور به‌روزرسانی بانک‌های اطلاعاتی و اتخاذ تصمیمات بهینه مدیران، عملیات پایش روستاهای استان را آغاز کرده و در قالب بازدیدهای میدانی در حال پایش وضعیت ارتباطات ثابت، همراه و اینترنت روستاها است.

فرخی در ادامه بر لزوم ارتقای جایگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان از لحاظ IDI (شاخص‌های توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات به‌ویژه در حوزه ارتباطات ثابت، تاکید کرد.

۱۰۵۰ پورت FTTH تا پایان سال باید راه‌اندازی شود

مدیر مخابرات منطقه زنجان نیز گفت: بر اساس برنامه زمانبندی تا پایان سال جاری باید یک هزار و ۵۰ پورت FTTH در این استان راه‌اندازی شود.

همایون دلجویی اظهار داشت: خیابان امام خمینی(ره) از چهارراه امیرکبیر تا میدان آزادی)، خیابان سعدی از سعدی شمالی تا اواسط سعدی جنوبی و شهرک کارمندان (در ۸۰ درصد محدوده، مسیرهای جاری در قالب پروژه FTTH هستند.

در جلسه شورای مدیران ICT استان زنجان که به ریاست مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات و در محل این اداره کل برگزار شد، مدیران و روسای اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال‌غرب، مدیریت مخابرات منطقه زنجان، اداره کل ارتباطات زیرساخت استان، اداره کل پست استان، مدیریت شعب پست‌بانک استان و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان حضور داشتند.

در این جلسه، مباحثی پیرامون بررسی وضعیت طرح پایش ارتباطات روستایی، درخواست‌های متعدد دستگاه خودپرداز (ATM) توسط باجه‌های پست‌بانک روستایی، برش استانی قانون برنامه ششم توسعه کشور و پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت ارتباطات در استان زنجان مطرح شد.

به گزارش ایرنا، FTTH یک سیگنال ارتباطی بر روی فیبر نوری است که جایگزین زیرساخت‌های مسی مانند سیم تلفن شده و از سمت سوییچ‌های مخابرات به منازل، تحویل داده می‌شود.

FTTH روش جدیدی است که به سرعت در حال رشد بوده و سرعت و پهنای باند بالاتری (حدود ۲۵۰ برابر سریع‌تر) را به مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهد.

۹۵۵۶/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.