مردم این دیار برای شرکت در دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان که ساعت ۱۵:۳۰ از مقابل مسجد زینبیه به مقصد امامزاده سید ابراهیم(ع) به حرکت درخواهد آمد، لحظه شماری می‌کنند و از طرفی نیز خود را طبق روال سال‌های گذشته به منظور پذیرایی از زائران حسینی که از اقصی نقاط این استان، استان‌های دیگر و برخی کشورهای خارجی جهت بهره مندی از فیوضات معنوی و روحانی این آئین در شهر زنجان حضور می‌یابند، آماده می‌کنند.

هر سال در چنین روزی، دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان با حضور خیل عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) با شکوه و عظمتی وصف ناپذیر به حرکت درمی‌آید و عزاداران سیاه پوش از پیر و جوان با جان و دل به سر و سینه زده و دلدادگی و رسم عاشقی خود را به جا می آورند.  
با توجه به پخش مستقیم این آئین پرشکوه و تماشایی، از طریق رسانه های دیداری، عاشقان حسین (ع) در ایران و جهان نظاره گر آن می شوند تا از این طریق در این عزاداری سهیم باشند و جان و دل خود را جلا بخشند.
خادمان و دست‌اندرکاران زینبیه اعظم زنجان که از تجربه کافی برخوردار هستند برای برگزاری هرچه منظم و باشکوه تر دسته عزاداری آماده هستند تا عشق و محبت خود به دستگاه عظیم امام حسین (ع) را به نمایش بگذارند.
همه ساله صدها هزار نفر از عاشقان و ارادتمندان اباعبدالله الحسین (ع) با چشمانی اشکبار و دلی مملو از غم و حسرت در دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان حاضر می شوند و با زدن بر سر و سینه خود سوگواری می کنند.  
در این روز (۱۱ محرم) دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان از خیابان های زینبیه، شهدا و امام خمینی(ره) عبور می کند و عاشقان امام حسین (ع)، حضرت زینب(س) و ارادتمندان اهل بیت و ائمه اطهار(ع) با پیوستن به جمعیت عزادار حاضر در دسته، شیفتگی و دلدادگی خود را به امام شهیدان نشان می دهند.  
آئین های عزاداری پرشکوه مردم زنجان، زبانزد عام و خاص شده است و بیش از یک هزار خادم در قالب اکیپ های مختلف اعم از گروه های صوت، نذورات، احشام و انتظامات از آغاز تا پایان مراسم به عزاداران حسینی حاضر، خدمات ارائه می دهند تا این آئین، بی هیچ مشکلی به پایان برسد.  

شاه‌ بیت آئین دسته عزاداری زینبیه امسال "کرب‌ُ بلادن گِدرم یا حسین/ بیرگون فاتح گلرم یا حسین" (از کربلا می روم یا حسین/ یک روز فاتح برمی گردم یا حسین) توسط استاد حاج غلامرضا عینی‌ فرد (مداح اهل بیت)  سروده شده است، خواهد بود.

انبوه عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در روز هشتم و یازدهم ماه محرم به ترتیب با شرکت در دسته عزاداری حسینیه و زینبیه اعظم زنجان به یاد واقعه خونبار دشت کربلا و مصایب حضرت زینب (س) از عمق جان فریاد یا حسین سر داده و عاشقانه بر سر و سینه می زنند.

۶۰۸۴/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.