حجت الاسلام علی خاتمی روز سه شنبه در نماز ظهرعاشورا و جمع عزداران حسینی افزود: ملت ایران به ویژه عزاداران پایتخت شور شعور حسینی عشق واردات مثال زدنی خود را به ائمه اطهار به ویژه ابا عبدالله الحسین(ع) نشان دادند و در این ارتباط شعار همیشه جاوید زنجانی ها "یل یاتار طوفان یاتار یاتماز حسینین پرچمی" جهانی شده است.

وی اظهار داشت: به این مهم توجه داشت دنیا با  قدمت  بالای خود وقایع و جنگ های متعددی را شاهد بوده و میلیونها نفر جان خود را از دست دادند  که  پس از چند سال به فراموشی سپرده شده است.

امام جمعه زنجان ادامه داد:اما با گذشت  یکهزار و ۳۸۰ سال  در واقعه ای که در یک طرف ۷۲ نفر از یاران امام حسین (ع) و در طرف دیگر ۳۰ هزار و یا ۳۰۰ هزار نفر نفرات دشمن قرار داشتند جنگی  رخ داد  و دشمن به خیال خود تصور می کرد به پایان رسیده و خود را پیروز می دانستند اما، اراده پرودگار و حضور محبین در صحنه مسیردیگری را رقم زد.

وی اضافه کرد: وقتی پرچم حسین (ع) همواره برافراشته خواهد  شد اما این مهم در صورتی محقق خواهد شد د که حضور همه  و  همیشه در صحنه ها استمرار داشته باشد  و این موضوع از اهمیت ویژه ای برخرودار است.

نماینده ولی فقیه  در استان و امام جمعه زنجان ادامه داد:  همانطوری که عزاداری های مردم پایتخت شور و شعور حسینی به عنوان الگو  برای کشورمان و برای محبان اهل بیت عصمت و طهارت در گوشه کنار دنیا  تبدیل شده، نماز ظهر عاشورا نیز  با همین شکوه و  عظمت  نیز برگزار می شود.

حجت الاسلام خاتمی ادامه داد:  بر این مبنا در  هیچ شرایطی نباید نمزا جماعت را ترک کرد به ه ویژه نماز جماعت اول وقت که  درواقع نمودی از وحدت، شکوه مردم را به نمایش می گذارد.

وی اظهار داشت: حضور پیوسته و پررنگ اقشار مختلف مردم در  مراسم عزادارای ها که دنیا به یک دهکده کوچک انفجار اطلاعات تبدیل شده، عزاداری های باشکوه زنجانی ها در هشتم محرم بازتاب جهانی داشت.

امام جمعه زنجان خاطب به هیات های عزاداری  استان نیز   گفت:  عزاداری های این استان و  این شهر تا به اکنون باشکوه برگزار شده  که سال گذشته به بزرگان علما و ذاکرین زنجانی اعلام شد که  اصل عزاداری از روز عاشور ا  به بعد است و این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: بر این مبنا بیشتر انرژی، و هزینه ها  حداکثر تا یازدهم محرم و برخی ها تا سیزدهم  صرف می شود در حالی که این مساله پس از عاشورا  نیز  مد نظر قرار گیرد و برخی هاا که نذر روضه داشته و معین نیست، می توانند پس از این روزها برگزار کنند.

حجت الاسلام خاتمی گفت: پارسال این مهم  از هیات های شاخص استان خواسته شد که رعایت کنند  که خوشبختانه تا شب چهادهم مراسم عزداری را برگزار کردند  که امیدواریم این مهم در محرم امسال نیز تداوم یافته و از رونق بیشتری برخوردار باشد.

وی یادآوری کرد: امروز آنانی  که اهل نماز جماعت نیستند، با  سیدالشهدا عهد ببندند که این ثواب و عظیم را درک کرده و  در اول  وقت نمازهای جماعت حضور بهم برسانند.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.