مدیر کل آموزش وپرورش استان زنجان، روز شنبه در سوگواره "احلی من العسل"  استان گفت: در آموزش و پرورش  چند بعد تربیتی مورد توجه قرار گرفته که دانش آموزان در ۶ ساحت رشد پیدا کنند که  اولین موضوع در این میان، ساحت تربیت دینی و اعتقادی و برای این منظور برنامه های مفصلی در نظر گرفته شده و یکی از آنها  الگو دهی مناسب به دانش آموزان است.

ابراهیم رفیعی، با اشاره به وجود الگو های متنوع و مختلف دینی برای تمامی سنین مختلف  افزود:  یکی از الگو های مناسب حضرت قاسم بن حسن (ع) است که  این برنامه خوب و ارزشمند با وجود تعطیلی مدارس که تربیت هیچگاه تعطیل نمی شود،  به عنوان الگوگیری از شخصیت حضرت قاسم(ع) برگزار شده است .

وی اضافه کرد: دانش آموزان  به این مهم توجه کنند که واقعه کربلا از ابعاد مختلفی قابل بررسی و الگوگیری از ابعاد مختلفی استو  باید برش کوتاهی از کربلا را الگوی زندگی خود قرار دهیم به مصداق فرمایش حضرت رسول اکرم (ص) که قرآن و عترت را به یادگار گذاشته‌اند یک برش از تاریخ اسلام برای همه زندگی ما کافی است.

این مسئول ادامه داد: واقعه عاشورا الگوی مناسبی برای همه روابط از جمله رابطه پدر و پسر، عموزاده‌ها، مادر و فرزندی، فرمانده با سرباز، رابطه ۲ برادر و الگویی برای نوجوانان، حضرت قاسم (ع) و شرح وظیفه فرماندهان است.

وی اظهار داشت:  ثروت های بسیار بزرگی در دست شیعیان و محبین اهل بیت (ع) است که یکی از این نعمت ها کربلا است که ما با همین نعمت، هشت سال دفاع مقدس را پشت سر گذاشتیم و چهل سال در مقابل استکبار  جهانی مقاومت کرده ایم.

سوگواره "احلی من العسل" همزمان با سراسر کشور با حضور آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، جمعی از فرهنگیان و دانش آموزان در امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر زنجان به یاد رشادت های حضرت قاسم بن الحسن(ع) در کربلای معلی برگزار شد.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.