شاعر و ذاکر اهل بیت(ع) روز شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این شاه‌بیت، گفت: محتوا و مطلع شعر، تایید و تکریم مقام حمایت حضرت ابوالفضل(ع) از دین و نثار جان در راه امام زمانش است.

حاج ولی‌الله کلامی اظهار داشت: اعجاز الهی، مستجاب‌الدعوه بودن و باب‌الحوائج بودن حضرت ابوالفضل(ع) از شاخصه‌های مهم این شعر است.

وی خاطرنشان کرد: عهد و پیمان، جاودانگی، ظهور مهدی موعود(عج)، فرهنگ غدیر، مطیع خدا بودن، استقامت، تربیت مادر قمر بنی هاشم، فضیلت، مدافع حرم، نماز، عدالتخوهی، امر به معروف، مبارزه با ظلم، علمداری، معرفت، آگاهی و بصیرت، تبعیت از امام، کوچکی قبر و بزرگی مقام و شخصیت، رد امان‌نامه، نپذیرفتن ذلت، پایمردی، حجاب، تشنه معرفت بودن، وحدت، هَیهات مِنّا الذِّله و مرام از دیگر ویژگی‌های این شعر در وصف رشادت‌های حضرت ابوالفضل(ع) است.

کلامی افزود: حضرت ابوالفضل(ع)، معصوم نبود اما ایثار، رشادت و مردانگی ایشان در روز عاشورا سبب شد تا امام معصوم به او فرمودند: «به نَفسی اَنت- یعنی جانم به فدایت».

وی اضافه کرد: متن نوحه مربوط به دسته عزاداری در هفت بخش به صورت جداگانه برای هر ذاکر، تنظیم شده است.

به گزارش ایرنا، مراسم هشتم محرم که یوم‌العباس نام دارد از ساعت ۱۴ فردا (یکشنبه ۱۷ شهریور) در داخل حسینیه اعظم، آغاز و تیم ذبح قربانی نیز در انتهای خیابان حسینیه مستقر خواهند بود.

حرکت دسته عزاداری نیز در ساعت ۱۵:۳۰ از مقابل حسینیه اعظم به سمت امامزاده سیدابراهیم(ع) خواهد بود.

۹۵۵۶/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.