آیت الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه پیرامون برنامه ها و دستاوردهای سفر یک روزه به استان زنجان در جمع خبرنگاران افزود: هفت هیات طی دیروز و امروز با حضور در شهرستان های استان وضعیت عملکرد دستگاه قضایی را در استان زنجان بررسی کردند و گروههای نیز در مرکز استان بخش های مختلف را مورد بررسی قرار دادند.

وی ادامه داد: نتیجه و جمع بندی این بررسی ها در کنار شنیدن سخنان نماینده قضات، نماینده کارکنان،  نماینده شوراهای حل اختلاف و نماینده سازمان های وابسته در جلسه شورای قوه قضاییه در زنجان مورد بررسی قرار گرفت.

آیت الله رئیسی اظهار داشت: بر اساس بررسی های انجام شده مشکلات و کمبودهایی بود که ۳۰۰ میلیارد ریال که عمده آن از محل اعتبارات قوه قضاییه و بخشی نیز از محل اعتبارات استانی است،  برای رفع مشکلات دادگستری ها، زندان ها و برخی مشکلات شوراهای حل اختلاف در استان زنجان در نظر گرفته شد.  

وی افزود: کمبود نیروی قاضی و کارمند نیز در برخی از واحدها قضایی استان زنجان در دستور کار پیگیری قرار گرفت.

رئیس قوه قضاییه  با بیان اینکه استان زنجان دارای مردم متدینی است، گفت: در بررسی پرونده ها در این استان، در بخشی از جرایم به نظر می رسد که باید کار جدی فرهنگی شود و دستگاههای فرهنگی، الگوساز و تبلیغاتی باید کار پیشگیرانه کنند.

وی از همه بخش های فرهنگی، معلمان، صدا و سیما، سازمان های فرهنگی و تبلیغی و دانشگاهها خواست در ارتباط با کاهش میزان ورودی پرونده به دادگستری کمک کنند.

 آیت الله رئیسی موضوع زمین خواری در استان زنجان را از دیگر موارد مورد بررسی برشمرد و گفت: اراضی استان زنجان زمینه کشارزی، گردشگری و صنعتی بسیار خوبی دارد؛ هر توسعه یافتگی باید با مقررات خودش همراه باشد، از این جهت از هر گونه تصرف نسبت به اراضی منابع طبیعی، کشاورزی و ثروت های ملی بدون مجوز قانونی باید پیشگیری شود.

وی افزود: ساخت و سازهایی در برخی از مناطق استان زنجان انجام می شود که خلاف قانون است، این ساخت و سازها برخی از ناحیه اشخاص و برخی نیز از ناحیه دستگاهها است؛ خلاف قانون عمل کردن برای همه بد است و این موضوع برای دستگاههای اداری بدتر است.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: جهاد کشاورزی و محیط زیست به مثابه مرزبانانی هستند که باید اراضی ملی را از دست اندازی حفظ کنند.

وی بررسی موضوع پسماندهای روی را از دیگر موارد مورد بحث در سفر یک روزه به زنجان عنوان کرد و گفت: هر گونه توسعه اقتصادی فرع بر حفظ محیط زیست است و پسماندهای روی یک نگرانی برای محیط شهر زنجان است و برای تعیین تکلیف آن زمان مشخصی تعیین شد.

آیت الله رئیسی افزود: در خصوص زمین خواری در استان زنجان نیز کارگروهی شکل گرفت تا ظرف مدت یک ماه گزارشی از موضوع را آماده کند تا مشخص شود نسبت به این معضل چکونه باید برخوردصورت گیرد.

وی به لزوم ارائه گزارش اقدامات انجام شده به مردم اشاره کرد و افزود:پروندهای برخی از بخش های دادگستری استان زنجان بروز است ولی در برخی بخش ها نیاز به کار است که فرصت سه تا چهارماهه ای برای بروز شدن پرونده ها مشخص شد.

آیت الله رئیسی به لزوم جابجایی زندان  شهر زنجان اشاره کرد و افزود: درباره زندان هایی که امکان انتقال به خارج از شهرها وجود دارد باید حتما این کار انجام پذیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار با شماری از کارگران روغن نباتی جهان اشاره کرد و گفت: این کارگران گله مندی هایی را از خصوصی سازی های انجام شده، داشتند.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: هدف از خصوصی سازی ایجاد رونق تولید است ولی اگر چنین نشود باید در خصوصی سازی ها بازنگری شود.  

۳۰۸۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.