مدیرکل انتقال خون استان زنجان روز چهارشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: روزهای تاسوعا و عاشورا فرصت خوب و مناسبی برای ترویج فرهنگ اهدای خون سالم، مستمر و برنامه ریزی شده است که در این ایام از شهروندان به ویژه عزاداران حسینی دعوت می‌شود در طرح نذرخون مشارکت فعالانه‌ای داشته باشند.

دکتر سیامک اسدی افزود: اهداکنندگان خون می‌توانند برای ثبت‌نام و شرکت در این پویش به سامانه نوبت‌دهی به نشانی اینترنتی http://Nobatdehi.ibto.ir مراجعه، یا با شماره تلفن های ۳۳۵۴۹۳۰۳ و ۳۳۵۴۹۳۰۰ تماس بگیرند همچنین حضوری به پایگاه‌های انتقال شهرهای زنجان و ابهر مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در برخی روزهای سال احتمال کاهش اهدای خون وجود دارد، بر این مبنا نوبت دهی برای طی این ایام در نظر گرفته شده است که اجرای این طرح می‌تواند دسترسی راحت و کافی به خون و فرآورده های آن را در تمامی روزهای سال فراهم کند.

این مسئول ادامه داد: بر این اساس نذر خون در روزهای تاسوعا و عاشورا انجام می‌شود اما اهدای این  به روزهایی که نیاز بیشتری به این فرآورده مهم وجود دارد  انجام می گیرد و این کار به معنای عدم مراجعه حضوری مردم نیست.

اسدی افزود: این طرح تلاش دارد از این فرصت بوجود آمده برای ترویج و گسترش فرهنگ اهدای خون، ایثار و نوعدوستی استفاده کند و همکاری شهروندان زنجانی می‌تواند در تحقق برنامه ترسیم شده این بخش بسیار تاثیرگذار باشد.

وی یادآوری کرد: نذر خون نیز همانند سال گذشته و همزمان با سراسر کشور در این استان اجرا می‌شود که مشارکت عزاداران و اهدا کنندگان بسیار اثر گذار خواهد بود.

عزاداران حسینی در استان شب و روزهای تاسوعا و عاشوری حسینی سال گذشته  ۷۱۵ واحد خون اهدا کردند که از این تعداد ۷۴ واحد اهدای پلاسما بوده است.

 سالانه ۹۴ درصد اهدا کنندگان خون در استان زنجان را مردان و بقیه را زنان تشکیل می دهند.
سالانه حدود ۲۳ هزار واحد فرآورده خونی در این استان تولید شده و مورد استفاده بیماران قرار می گیرد.

۹۶۴۶/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.