فتح الله حقیقی روز سه شنبه در نخستین جلسه کارگروه زیر بنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست که از ادغام چهار کارگروه تشکیل شده است، افزود: اگر چه درآیین نامه های مربوط به کارگروه جدید، تشکیل گروه کارشناسی برای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری آنچنان که باید پر رنگ دیده نشده است ولی این موضوع در استان باید به صورت جدی مورد توجه قرار داده شود.

وی با بیان اینکه ادغام چهار کارگروه در یک کارگروه با هدف چابک سازی و فراهم کردن زمینه نگاه عالمانه به مسائل ایجاد شده است، اظهار داشت: دستگاههای اجرایی برای گروه های کارشناسی ذیل این کارگروه باید افراد مثمر ثمر خود را معرفی کنند.  

حقیقی به ضرورت بهره گیری از ظرفیت اعضای هیات علمی دانشگاهها تاکید کرد و گفت: سازمان های مردم نهاد نیز از دیگر ظرفیت های موجود در استان هستند که در بحث های کارشناسی لازم است از توان آنها در زمینه های مختلف استفاده شود.

استاندار زنجان به لزوم پرهیز از تفسیرهای شخصی در بحث های کارشناسی اشاره کرد و افزود: با اینکه اقدامات قابل توجهی در دستگاههای اجرایی انجام می شود ولی این فعالیت ها چنان که شایسته است در قالب اعداد و ارقام انعکاس نمی یابد.

وی به ضرورت تمرکز بر اجرا و پیگیری اقدامات عملیاتی تاکید کرد و اظهار داشت: بدون ارزیابی و مطالعات کارشناسی نباید سراغ اجرای طرح و انجام اقدامی برویم.

حقیقی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش مهم آمار و GIS در تحقق توسعه اشاره کرد و گفت: سرچشمه آمار باید متکی به یک مرجع یگانه و فرآیند هوشمند باشد زیرا وقتی هر فرد و سازمانی برای خودش آمار داشته باشد این موضوع مشکل زیادی در تصمیم گیری و اقدام ایجاد می کند.

استاندار زنجان با بیان اینکه آمار، مرکز تقل برنامه ریزی است، خاطرنشان کرد: باید به سمت ایجاد بانک های آماری بر مبنای GIS حرکت کنیم چرا که اگر چنین اقدامی انجام نشود،  در پیشبرد برنامه ها دچار مشکل خواهیم شد.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود به خروجی های موفق کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان اشاره کرد و گفت: در این راستا ورود جدی به حوزه گردشگری نیز در دستور کار قرار دارد.

همچنین در این جلسه مسعود بیات منش، مدیرکل راه و شهرسازی که عنوان دبیری کارگروه زیر بنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان زنجان را نیز عهده دار است در سخنانی تشکیل گروه های کارشناسی خوب و مناسب ذیل این کارگروه را اقدام مهم و موثر برشمرد و گفت: گروه های دارای کارشناسان زبده، فرآیند تصمیم گیری را تسهیل کرده و چالش های این حوزه را بر طرف خواهند کرد.

۳۰۸۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.