محمدهادی کاظمی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اعلام این خبر افزود: ساعت ۱۱:۴۵ روز یکشنبه دهم شهریور ماه ۹۸ در اراضی روستای ویر از توابع بخش مرکزی شهرستان سلطانیه، مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر،  یک نفر متخلف شکار غیر مجاز پرندگان را با یک قبضه سلاح شکاری ساچمه زنی ته پر دو لول مدل کوسه کالیبر ۱۲ دستگیر کردند.
وی خاطرنشان کرد: تعداد ۱۶ تیر فشنگ ساچمه پر، که دو تیر آن در جان لوله قرار داشت و تعداد ۱۱ عدد پوکه خالی شلیک شده بود.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان ابهر با بیان اینکه این شکارچی متخلف اقدام به شکار غیر مجاز تعداد یک قطعه کبوتر چاهی در فصل ممنوعه کرده بود، تصریح کرد: پرونده مشارالیه تکمیل و به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سلطانیه ارسال شده ضمن اینکه متخلف، بومی همان منطقه است.
این مسئول تاکید کرد: نامبرده از بابت ضرر و زیان ناشی از تلف کردن یک قطعه پرنده به میزان ۲ میلیون ریال و همچنین از بابت جریمه کیفری جرم به مبلغ ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، در مجموع به میزان ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال جریمه شد که این مبلغ به حساب محیط زیست واریز شد. وی از وی اظهار داشت : عموم مردم انتظار می رود در صورت مشاهده شکارچیان متخلف در طبیعت، بلافاصله موضوع را به نزدیکترین واحد محیط زیست اطلاع دهند.
کاظمی تاکید کرد: سامانه ۱۵۴۰ بطور شبانه روز آماده دریافت گزارش مردمی در خصوص شکار و صید حیات وحش است.
۹۵۵۶/۳۰۸۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.