خلیل آقاجانلو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صندوق توسعه ملی در ماده ۸۴ برنامه پنجم توسعه با هدف رعایت عدالت ملی بین نسلی از منابع و میعانات نفتی و گازی کشور و تبدیل این‌ها به منابع مولد و زاینده تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: اعتبارات صندوق توسعه ملی، فعالیت‌های چشمگیر آبخیزداری را رقم زده به‌طوری که در هفته دولت نیز چهار طرح آبخیزداری از این محل به بهره‌برداری خواهند رسید.

آقاجانلو افزود: این طرح‌ها در شهرستان‌های ابهر، خدابنده، سلطانیه، طارم و زنجان به بهره‌برداری می‌رسند و  پنج طرح دیگر نیز با اعتبارات استانی در این هفته افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: کینه‌ورس سه ابهر، آبخیز شهری خدابنده، کبودگنبد سلطانیه و هارون‌آباد طارم از مهم‌ترین پروژه‌هایی هستند که از محل صندوق توسعه ملی در هفته دولت، افتتاح می‌شوند.

وی مجموع اعتبارات استانی و صندوق توسعه ملی تخصیص‌یافته به این طرح‌ها را ۲۹ میلیارد ریال خواند و اظهار داشت: با اجرای این طرح‌ها در استان، ۲ هزار و ۱۵۵ خانوار از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

آقاجانلو خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح ها، بهره‌وری از روان‌آب‌های سطحی، کنترل سیلاب، افزایش و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی، پیشگیری و کاهش اثرات خشکسالی، کنترل فرسایش خاک، تثبیت خاک و بهبود پوشش گیاهی است.

این مسئول یادآور شد: در سال جاری ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای استان زنجان در نظر گرفته شده است.

۹۵۵۶/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.