مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  افزود: این بیمار مرگ مغزی به نام "پریسا نوری سراسکان "ساکن تهران ۱۵ ساله  به دلیل تصادف دچار مرگ مغزی شده بود.
شهریار اماموردی اظهار داشت: پس از تلاش ۲ روز جهت احیای  بیمار و رضایت گیری روز گذشته برای اهدا عضو به تهران انتقال یافت، مورد یاد شده از موقع انتقال به بیمارستان چهار بار CPR شده که برگشت قلب و احیا علائم حیاتی قبل از رضایت اهدا عضو وقت گیر و  بسیار با دشواری انجام گرفت.

وی اضافه کرد: پس از کسب رضایت از خانواده، بیمار مرگ مغزی برای اهدای کلیه‌ها، کبد، قلب و نسوج، به بیمارستان سینای تهران منتقل شد.

اماموردی یادآورشد: طبق برآوردهای انجام شده، اهدای نسوج به بیماران نیازمند، کیفیت زندگی ۵۸ بیمار را ارتقا می‌دهد.

وی اضافه کرد: این پانزدهمین ،  مورد اهدای عضو بیمار مرگ مغزی استان در سالجاری است که  امروز به ثبت رسید.

مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان ادامه داد: سال گذشته، ۱۸ مورد بیمار مرگ مغزی در استان زنجان شناسایی شد که از این تعداد ۲ مورد عدم رضایت در اهدای عضو وجود داشت و چهار مورد از موارد شناسایی شده نیز قابلیت اهدای عضو نداشتند.
وی یادآوری کرد: هر مورد مرگ مغزی می‌تواند یک تا هشت بیمار نیازمند پیوند عضو را از مرگ نجات دهد و به همین دلیل این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است.

شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از سال ۸۷ آغاز به کار کرده است.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.