سرهنگ محمدعلی عظیمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حوالی ساعت ۲۱ پنجشنبه شب /۳۱ مرداد ماه/ بر اثر برخورد یک دستگاه تانکر حامل سوخت بنزین با یک دستگاه خودروی سواری پراید در کیلومتر ۵۵ خط شمالی آزاد راه زنجان - قزوین،  ۲ نفر از سرنشینان داخل خودروی سواری (یک زن و فرزند پسر ۲ ساله) در دم کشته شده و راننده آن نیز که به شدت آسیب دیده و بدحال بود به منظور مداوا و درمان به بیمارستان انتقال یافت.

وی اظهار داشت: این تصادف رانندگی زمانی اتفاق افتاد که راننده پراید به علت وجود نقص فنی خودرو را در خط اضطرار (شانه خاکی) متوقف کرده و به منظور بازبینی، پیاده می شود که در این حین خودروی تانکر حامل سوخت سر رسیده و این حادثه تلخ را رقم زد.

عظیمی با بیان اینکه راننده خودروی سواری پراید به علت عدم استفاده از علایم هشدار دهنده و راننده تانکر حامل سوخت نیز به دلیل عدم توجه کافی به جلو به صورت ۵۰ - ۵۰  مقصر در این حادثه شناخته شدند، افزود: ساعت ۱۹ عصر روز گذشته نیز در یکی از از جاده های فرعی مسیر ارتباطی زنجان - بیجار، ۲ دستگاه موتورسیکلت به صورت رخ به رخ با یکدیگر برخورد کردند که این حادثه نیز یک کشته و یک مصدوم برجا گذاشت.

وی تصریح کرد: این حادثه رانندگی به علت انحراف به چپ موتورسوار متوفی که از سوی کارشناسان پلیس مقصر نیز شناخته شد اتفاق افتاد که اگر به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توجه می کرد چنین حادثه ناگواری رخ نمی داد.

طی سه ماهه نخست امسال ۳۲۳ تصادف جرحی با ۴۱۷ مصدوم و ۶۵۱ فقره تصادف خسارتی در جاده‌های این استان حادث شد و بر اثر این حوادث ۴۵ نفر نیز کشته شدند که تعداد کشته‌ها در مدت مشابه پارسال ۴۶ نفر بود.

در تیر ماه سالجاری (۹۸) ۲۸ نفر از هموطنان و مدت مشابه پارسال (۹۷) نیز ۳۱ نفر در سطح مسیرهای ارتباطی این استان بر اثر وقوع تصادف های رانندگی جان خود را از دست دادند و در مرداد ماه نیز قریب ۲۵ نفر جان باختند.   

استان زنجان پنج هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

۶۰۸۴/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.