حجت‌الاسلام جعفر رحیمی روز پنجشنبه به مناسبت روز مساجد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دانش تخصصی مدیریت مسجد و تدوین نظریات و تجربیات مرتبط با آن، امری مغفول و فراموش شده بود، افزود: مسجد به عنوان اجتماعی‌ترین نهاد دینی، دارای کارکردهای متنوع عبادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است و اگر کیفیت شایسته خود را بیابد، هزینه های مادی و معنوی بسیاری از دوش جامعه، مردم و مسئولان برداشته خواهد شد.

وی بابیان اینکه مسجد بنایی مقدس است که نیاز نگهداری و بازسازی دارد، یادآورشد: یکی از شرایط و خصایص آباد کنندگان مسجد ایمان و اعتقاد به روز رستاخیز است، چون ایمان به رستاخیز آثار تربیتی فروان دارد و به انسان‌ها یک هدف مقدس الهی می بخشد تا در برابر گناهان خود را کنترل کرده و کارهای خیر و نیک انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه مساجد مراکز حساسی هستند، تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی از مساجد رقم خورد و پس از آن نیز فعالیت‌های شایان توجهی در بسیاری از نهادها و سازمان‌های متولی در حوزه مسجد انجام شد.

حجت‌الاسلام رحیمی افزود: هرچه ایمان به جهان آخرت در انسان قوی تر باشد، گناه کمتر خواهد کرد و در واقع آبادکنندگان مساجد باید کسانی باشند که نماز را با حدود و مقررات آن به پا دارند، چون نماز رمز ارتباط انسان با خدای خویش و همان بزرگترین عامل تربیت انسان است.
امام جمعه ابهر بیان کرد: افزون بر این، فلسفه ی اصلی بنای مسجد جهت عبادت و پرستش خداوند سبحان است کسی که نماز نخواند و حدود آن را محترم نشمارد صلاحیت برای بنای مسجد نخواهد داشت که در روایات بسیاری نیز آمده است که هدف اصلی بنای مسجد، عبادت و پرستش است.

وی افزود: بانی مسجد نه تنها باید پیوند خود را با خدای خویش محکم کند بلکه باید در فکر مستحقان و مستمندان نیز باشد و پیوند خود را با آنها نیز محکم سازد و زکات را در جایی که واجب است، بپردازد..
رحیمی با اشاره به سالروز تاسیس وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز، افزود: امروزه صنعت دفاعی کشور در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری و با اتکا به ایمان، اراده و توانمندی نخبگان و اندیشمندان جوان خود، توانسته در عرصه‌های مختلف نظامی به دستاوردهای شگرفی دست یابد که چشم جهانیان را خیره و هر اندیشه تجاوزگرانه را کور سازد. 
وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از نظر قدرت دفاعی و نظامی، در سطح بازدارندگی قرار دارد و پیشرفت‏ های نظامی در کشور به ‏ویژه در صنایع دفاعی، به گونه ‏ای است که علاوه بر تأمین تمامی نیازمندی‌های نیروهای مسلح در حوزه ‏های گوناگون ،دستاوردهای خود در این حوزه را به سایر کشورها منتقل کند.
۹۵۵۶/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.