سرهنگ محمدعلی عظیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این حادثه رانندگی منجر به فوت، جرح و خسارت، حوالی ساعت ۱۲ سه شنبه شب و در کیلومتر ۵۵ خط جنوبی این مسیر ارتباطی اتفاق افتاد.

وی اظهار داشت: پس از برخورد ۲ دستگاه خودروی سواری پراید و سمند، رانندگان و سرنشینان از خودروهای خود پیاده شده و در این حین یک دستگاه خودروی سواری پراید، سر رسیده و با آنها برخورد می‌کند که بر اثر آن یکی از سرنشینان ۲ خودروی سانحه دیده فوت کرده و سه نفر دیگر نیز مصدوم و راهی بیمارستان می شوند.

عظیمی، علت وقوع این سانحه رانندگی را عدم توجه به جلو از سوی رانندگان و نقض ماده چهار از سوی عابر پیاده، اعلام کرد و افزود: رانندگان این خودروهای سواری و عابر پیاده به صورت ۵۰ - ۵۰ مقصر در این حادثه شناخته شدند.

وی اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت اخیر هفت فقره تصادف منجر به جرح در مسیرهای ارتباطی مختلف این استان اتفاق افتاد که بر اثر آن ۱۲ نفر مصدوم شده و به منظور مداوا و درمان به مراکز درمانی این استان منتقل شدند.

طی سه ماهه نخست امسال ۳۲۳ تصادف جرحی با ۴۱۷ مصدوم و ۶۵۱ فقره تصادف خسارتی در جاده‌های این استان حادث شد و بر اثر این حوادث ۴۵ نفر نیز کشته شدند که تعداد کشته‌ها در مدت مشابه پارسال ۴۶ نفر بود.

در تیر ماه سالجاری (۹۸) ۲۸ نفر از هموطنان و مدت مشابه پارسال (۹۷) نیز ۳۱ نفر در سطح مسیرهای ارتباطی این استان بر اثر وقوع تصادف های رانندگی جان خود را از دست دادند.  

استان زنجان پنج هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

۶۰۸۴/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.