واقعه غدیر از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن،  پیامبر اسلام(ص) هنگام بازگشت از حجةالوداع در هیجده ذی‌الحجه سال دهم قمری در مکانی به نام غدیرخم،  امام علی(ع) را ولی و جانشین خود معرفی کرد.

بر این مبنا پیامبر اکرم (ص) و دیگر معصومان این روز را عید خوانده‌ و مسلمانان، به‌ویژه شیعیان این روز را جشن می‌گیرند.

در پایتخت شور شعور حسینی  نیز همزمان با این روز فرخنده نیز جشن های مختلفی در مساجد، حسینیه ها و بوستان های مختلفی برگزار می شود که نمود  بارز این جشن برگزاری   جشن عید غدیر خم در شهر زنجان با رویکرد متفاوت در پیاده راه سبزه میدان  شهر زنجان بود.

امسال در  یک اقدام و برنامه ای از پیش تعیین جشن بزرگ عید ولایت با حضور اقشار مختلف مردم با برنامه های فرهنگی  برگزار شد که استقبال گسترده شهروندان زنجانی را به دنبال داشت.

پیش از این نیز رئیس شورای هیات های مذهبی استان زنجان روز دوشنبه در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفته  بود با توجه به تصمیم گیری انجام گرفته و با مشارکت هیات مختلف مذهبی شهر، جشن عید غدیر خم در شهر زنجان با رویکرد متفاوتی برگزار می شود.

نادر شامی اضافه کرده بود: این جشن  عصر روز  عیدسعید غدیر خم در پیاده راه سبزه میدان  شهر زنجان با  برنامه های مختلف فرهنگی آغازمی شود.

وی  اظهار کرد:  علاوه بر این جشن، در ۲ مسیر بلوار استقلال تا سبزه میدان و بلوار آزادی به سمت سبزه میدان ۱۴ ایستگاه  صلواتی در فواصل مختلف  برای توزیع شربت و اغذیه بر پا شد.

شامی افزود: در این جشن ۲۰ هزار پرس غذا توسط ایستگاههای صلواتی به عموم مردم توزیع شد.

وی یادآوری کرد:جشن عید غدیرخم  در ۶ بوستان شاخص شهر زنجان نیز برگزار  و در این میان  مساجد مختلف نیز در این رویداد فرهنگی مشارکت کردند.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.