مدیرکل بهزیستی استان زنجان روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا  گفت: بیشترین درصد ضایعات نخاعی در اثر حوادث و گاه بی احتیاطی ایجاد شده و اغلب  جوانان را  بخود گرفتار کرده است.

محمد محمدی افزود : دومین عامل ایجاد معلولیت ضایعه نخاعی ناشی از بیماری مادرزادی، بیماری عصبی نخاع یا فشار به نخاع  بوده  و اگر این موارد به موقع تشخیص و درمان نشوند، فرد دچار ضایعه نخاعی خواهد شد.
این مسئول  با اشاره به خدمات سازمان بهزیستی به  معلولین ضایعه نخاعی ادامه داد: هم اکنون  ۳۱۷ نفر معلول ضایعه تحت پوشش بهزیستی این استان هستند که تعداد ۱۴۲ نفر ضایعه نخاعی کمری، ۱۱۵ نفر پشتی و ۵۲ نفر ضایعه نخاعی گردنی از خدمات  لازم بهره مند هستند.
وی اضافه کرد: به این مهم توجه داشت  این گروه هدف هزینه های سنگین بهداشتی و درمانی داشته و در این ارتباط  حق پرستاری معلولین ضایعه نخاعی برای ۲۶۰ نفر از آنان  به صورت الکترونیکی در قالب کمک هزینه لوازم بهداشت و به صورت ماهیانه پرداخت می شود.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان  ادامه داد: معلولان ضایعه نخاعی در سه سطح آسیب به گردن، آسیب به پشت و آسیب به کمر تقسیم‌بندی می‌شوند و هرکدام با توجه به شدت و درجه معلولیت علاوه بر سایر خدمات مددکاری ماهیانه از مبلغ  یک میلیون و ۸۰۰ تا ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال حق پرستاری دریافت می کنند.

وی اظهار داشت:  طبق استانداردهای جهانی ۱۰ تا ۱۵ درصد جمعیت هر کشور معلولان هستند که از این تعداد نیز سه تا چهار درصد را معلولان بارز تشکیل می دهد.
این مسئول یادآور شد: سازمان بهزیستی با ۲ رویکرد عام و خاص ارائه خدمت می کند و هم اکنون بهزیستی زنجان در حوزه توانبخشی ۲۱ هزار و چهار نفر معلول ثبت شده با ۲۰ هزار و ۴۷۶ پرونده تحت حمایت دارد که ۱.۷ درصد از جمعیت کل استان را شامل می شود.

محمدی افزود: سازمان بهزیستی کشور از مهمترین نهادهای حمایتی دولتی است که از طریق بودجه عمومی به افراد معلول و محروم جامعه کمک می کند.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.