امیرمحمد پرهام‌فر، روز دوشنبه در جلسه کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان زنجان افزود: افزایش میزان کشفیات به همت نیروی انتظامی و مرزبانان کشور است و این نحوه نظارت و کنترل مطلوب، جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه موضوع سوء استفاده همواره وجود دارد و برای جلوگیری از آن باید راهکارهای جامعی در نظر گرفته شود، اظهار داشت: ضوابط خرید و فروش دام، دخانیات، دارو و تجهیزات پزشکی که جزو کالاهای اساسی هستند، نهایی و به دستگاه ها ابلاغ شده است.

پرهام فر با تاکید بر اینکه طبق آمار کشفیات ارایه شده از سوی مرزبانی، تا به امروز موضوع قاچاق گندم از کشور را نداشتیم و کشفیات گندم و آرد قاچاق، داخلی بود بر لزوم انجام آزمایش بر کالاهای سلامت محور اشاره کرد و افزود: از انجام آزمایش کالاهای سلامت محور که مصرف انسانی دارند به لحاظ حق و حقوق عامه مردم نمی توان چشم‌پوشی کرد.

وی ابراز امیدواری کرد، مجلس در قانون جدید، سهمی را به عنوان حق الکشف کالاهای قاچاق برای دستگاه های کشف کنند، پیش بینی کند، تصریح کرد: در بحث خروج کالاهای اساسی از کشور نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است و شهروندان همجوار کشورهای نزدیک برای تهیه بخشی از کالاهای مورد نیاز خود به بازارهای شهرهای مرزی ایران مراجعه می کردند که با نظارت و کنترل های خوبی که صورت گرفت از این کار تا حدی زیادی جلوگیری شد و الان شرایط خوبی بر این بازارها حاکم است.

پرهام فر در خصوص میزان کشفیات مشروبات الکلی نیز گفت: ورود مشروبات الکلی خارجی قاچاق به کشور کاهش یافته و این بسیار حائز اهمیت است و با توجه به اینکه استان زنجان در مسیر قرار دارد بنابراین ۱۰ درصد از مجموع کشفیات صورت گرفته به این استان مربوط می شود.

مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید راهبری باشد 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان نیز گفت: با توجه به اینکه موضوع قاچاق به صورت فعلی و لحظه ای نیست بنابراین مبارزه با پدیده قاچاق کالا و ارز باید راهبردی باشد و با توجه به عزم بسیار خوبی که در مقیاس ملی و استانی در این بخش وجود دارد اقدامات رو به شتاب را در مقابله و مبارزه با این معضل شاهد هستیم. 

خدابخش مرادی با تاکید براینکه بر اساس باوری که در بحث مقابله با قاچاق کالا و ارز وجود دارد، اقدامات خوب و درخور توجهی در این حوز صورت می گیرد، افزود: تحقق این راهبرد در مقیاس استانی نیز به شدت مورد توجه واقع شده است.

وی اظهار داشت: اقتضای استان زنجان به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی، همجواری و ارتباطی که با هفت استان کشور دارد باعث شده است تا در حوزه قاچاق، این استان به عنوان محل بارانداز و یا مسیر ورود و انتقال باشد اما با این حال دستگاه های مسئول در بحث کنترل و نظارت دقیق تر، عزم جدی دارند. 

مرادی با بیان اینکه حق الکشف می تواند عامل تشویق کننده ای در بحث افزایش میزان کشفیات کالاهای قاچاق باشد که در سیاست های ستاد نیز بوده است، افزود: رویکرد این استان در راستای سیاست های راهبردی در مقیاس ملی، توجه جدی به کالاهای معیشت محور و سلامت محور است.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در حوزه قاچاق، عامل اجرایی و عمل کننده است، اظهار داشت: ماموریت داریم برای حفظ استقلال کشور، نظارت ها را در بخش ورود و خروج کالاهای اساسی با دقت عمل بیشتری انجام دهیم و در این راستا، کارگروه ها و کمیته های فعال در این بخش مهم و تاثیرگذار نیز باید فعال‌تر شوند.  

مرادی ادامه داد: باید در جهت حفظ استقلال کشور و آرامش و آسایش جامعه و مردم، تلاش وافر داشت و عزم خود را برای نظارت و کنترل و برخورد با پدیده قاچاق کالا و ارز، جدی تر و دقیق تر کرد.

۶۰۸۴/۶۰۸۵ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.