مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان حاضر  منفی گرایی و منفی بافی بیش از مثبت گرایی در جامعه نمود دارد، یعنی قانع و شاکر بودن رخت بربسته و به عبارتی زندگی های مقایسه ای اولویت یافته است.

هدایت صفری گفت: با توجه به مطالعات انجام گرفته در سطح کشور کمتر از یک درصد نوعروسان که از طریق کمیته امداد جهیزیه دریافت کرده و به خانه بخت رهسپار شده اند  به طلاق منجر شده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته هشت هزار و ۵۰۰ واقعه ازدواج در استان به وقوع پیوسته که از این تعداد یکهزار  و ۷۹  نفر آن که بطور تقریبی یک نهم ازدواج های استان را شامل می شود از طریق کمبته امداد استان به خانه بخت رفته اند.

این مسئول ادامه داد: به این مهم توجه داشت که هم اکنون آمار و بانک اطلاعاتی منسجم، متقن و قابل استناد  در ارتباط با آسیب های اجتماعی استان وجود ندارد  هرفردی از زاویه دید و نگاه خود به این موضوعات می پردازد.

صفری افزود: برای رسیدن  به یک فهم و زبان  مشترک در موضوعات یاد شده و اعمال رویکرد مناسب در تدوین سند  با آمارهای  پراکنده  در همه سازمان ها تجمیع ودر حوزه امور بانوان متمرکز شود.

وی یادآوری کرد: با این کار یک نظام اطلاعاتی و آماری، متقن و قابل استناد و بصورت محرمانه در اختیار نخبگان  اندیشه وزران قرار  می گیرد.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: با این کار تضادها، تضارب ها و تعارض های بوجود آمده به مراتب کاهش پیدا می کند و وضعیت بهتری ترسیم می شود و از طرفی احصای  همسو سازی علل  آسیب ها  می تواند چشم انداز و راهبردها را مشخص کند.

این مسئول  داد: هم اکنون نیازمند یک انسجام سازی در حوزه نظام  اموزشی هستیم که این مهم باید از مهدهای کودک مورد توجه قرار گیرد و علاوه بر همین مساله در خانواده ها به ویژه در ارتباط با سبک زندگی نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد:  نباید از ضعف آموزشی نیز غفلت کرد که در این میان ضرروت دارد رسانه ملی به عنوان یک دانشگاه عمومی در این عرصه وارد عمل شود  و  در این میان گسترش مراکز مشاوره رایگان نیز اثر گذاری بالایی دارد، هر چند تعرفه های بالای آن جز تعرفه ها ی بیمه ای نیست.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.