روزنامه صدای زنجان در گزارشی نوشت: تا چند سال پیش که هنوز نقش تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد به‌شکلی که امروز در جامعه مطرح است، پررنگ نبود و رئوس تصمیم‌گیر کشور نیز توجه چندانی به این مقوله نداشت، تقریبا تمام طرح‌های توسعه‌ای و تصمیماتی که در این جهت گرفته می‌شد بدون مشارکت مردم و یا با مشارکت حداقلی آنان اجرا می‌شد. بدین ترتیب این برنامه‌ها از ظرفیت‌های مهم نیروی انسانی تهی و ایده‌ها و خلاقیت‌های مردم، عملا در مقوله توسعه پایدار نادیده گرفته می‌شد.  عمده سمن‌های جوانان استان معتقدند در غیاب تشکل‌های مردمی، فعالیت‌های مشارکت جمعی جای خود را به فردگرایی داده و این فرهنگ نادرست در جامعه نهادینه می‌شود، آنان می‌گویند برخلاف تصورات، هنوز هم نهادهای دولتی با نگاه از بالا به پائین برای جامعه تصمیم گیری می‌کنند و در جایگاه سمن‌ها برای آنان تعریف نشده است، این مهم در تضاد با توسعه پایدار است.

دبیر سمن تلاشگران کارآفرین که موفق شده است پس از طی پروسه ۹ ماهه مجوز فعالیت سمن را دریافت کند، به صدای زنجان گفته است: به دلیل طولانی بودن روال اداری کار ۲ ماهه من پس از ۹ ماه پایان یافت و موفق به اخذ مجوز شدم.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان در مورد طولانی بودن روال اداری برای پذیرفتن طرح‌ها نیز اظهار کرده: معمولا برخی از کارها از جمله ثبت سمن‌ها، پذیرش طرح‌ها و غیره با تاخیر انجام می‌شود که این مهم موجب سرخوردگی و دلسردی جوانان شده است که باید مدنظر مسئولان وزارتخانه باشد.

روزنامه مردم نو نیز در مطلبی از قول رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان  نوشته است: روند ازدواج در جامعه ما نا مناسب است و این موضوع تاثیر نگران کننده ای بر افزایش سن ازدواج، کاهش نرخ ازدواج و  فرزندآوری و روند رو به رشد طلاق گذاشته است.  

دکتر قزلباش ضمن ابزار نگرانی از روند کاهش فرزندآوری، خاطر نشان کرده: این موضوع زمینه نگرانی در خصوص داشتن جامعه‌ای پیر در دهه‌های آینده را فراهم کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان  با یادآوری اینکه یکی از دغدغه‌های زوج‌های جوان فرزندآوری است، گفت: استان زنجان در زمینه درمان ناباروی پیشگام است.

پایگاه خبر همدلی زنجان نیز  در خبری از قول مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان نوشته است که  سرانه جنگل کاری در این استان پایین تر از میانگین کشوری است.

آقاجانلو با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ درخت‌کاری و نیز افزایش سرانه سبز به‌عنوان مهم‌ترین اهداف تعیین شده در راستای راه‌اندازی نهالستان  کوشکن زنجان بوده است، اظهار کرده: نهالستان کوشکن دارای ۴۹ هکتار وسعت بوده و در ۲۷ قطعه احداث شده است. سالانه در حدود یک میلیون اصله نهال در نهالستان کوشکن تولید می‌شود.

۳۰۸۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.