معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: همایش کشوری پیشگامان آیین محبت سبب جمع‌بندی و انتقال تجارب می‌شود.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، جمشید انصاری ظهر امروز در همایش کشوری پیشگامان آیین محبت، اظهار کرد: استان زنجان دارای تجارب خوبی در حوزه خیرین به‌ویژه خیرین سلامت دارد که تجارب خود را می‌تواند در اختیار سایر استان‌ها قرار دهد.

 

وی ادامه داد: برای اینکه انسان شخصیت وجودی خود را شکل دهد و تکامل بخشد به سه نوع فعالیت نیاز دارد و باید به این سه نوع فعالیت در حد مطلوب بپردازد تا رشد پیدا کند که اولین فعالیت کار و اشتغال روزمره است، این در حالی است که در فرهنگ غلط ما کار کردن فضیلت محسوب نمی‌شود، دومین فعالیت عبادت خداوند و سومین فعالیت نیز کنش‌گری و فعالیت اجتماعی است.

 

این مسئول در رابطه با سومین فعالیت که مربوط به کنش‌گری و فعالیت اجتماعی است، افزود: فعالیت اجتماعی دارای جنبه‌های متفاوتی است. مردم باید به غیر از خود به فکر آحاد جامعه نیز باشند و مجموعه‌ای از فعالیت‌ها را در دستور کار خود قرار دهند و با مشارکت دیگر مردم بتوانند مشکلی از مشکلات یکدیگر را رفع کنند.

 

انصاری ادامه داد: فعالیت‌های اجتماعی دارای نکاتی است که مردم به آن نمی‌ پردازند. بخش قابل توجهی از مردم به عبادت خدا می‌پردازند ولی تعداد کمی از آنان هستند که در عرصه فعالیت اجتماعی و کنش‌گری اجتماعی حضور فعالی داشته و زمینه فعالیت‌های اجتماعی را برای دیگران مانند سمن‌ها و انجمن‌های خیرین فراهم می‌کنند.

 

این مسئول با اشاره به خیرین حوزه سلامت زنجان، تصریح کرد: انجمن خیریه مهرانه استان زنجان دارای 150 هزار خیر سلامت است. تشکل‌های مردم‌نهاد و انجمن‌های خیریه و سمن‌ها فضایی را برای حضور و فعالیت اکثر مردم در عرصه‌های اجتماعی فراهم و به رشد شخصیت اجتماعی و وجودی افراد کمک می‌کنند.

 

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، به نکاتی در رابطه با همایش کشوری آیین محبت اشاره و اظهار کرد: نکته اول، جمع‌بندی تجارب موفق تشکل‌های مردم‌نهاد و انجمن‌های خیریه و سمن‌ها است که در سطح کشور بروز و ظهور یافته و دومین نکته، مدیریت دانش در حوزه خیرین سلامت است تا بتوانیم تجارب موفق در قالب کار علمی آموزش دهیم و نکته آخر اینکه، این تجارب باید مستندسازی شده و مدیریت دانش به سایر استان‌ها و مجموعه‌ها انتقال داده شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.