جمشید انصاری روز پنجشنبه در همایش ملی پیشگامان آیین محبت در زنجان با اشاره به فلسفه تشکیل این جلسه افزود: جمع بندی تجارب موفق خیریه ها امری مهم بوده است که در این ارتباط تشکلها، موسسهها و خیریههای سلامت زیادی در کشور وجود دارد و برخی از آنها موفقیت بیشتری را نیز کسب کرده اند.

وی اظهار داشت: مستندسازی و جمع بندی تجارب انجمنها، تشکلهای مردم نهاد امری ضروری است و در این میان شکل گیری مدیریت دانش نیز اهمیت زیادی دارد.   

این مسئول ادامه داد: تجربه موفق از قبیل حمایت از بیماران سرطانی استان ( انجمن مهرانه) در قالب مدیریت دانش می تواند مورد توجه باشد و حتی جمع بندی تجارب در قالب یک کار علمی و تبدیل آن به دروس دانشگاهی مورد استفاده قرار گیرد.

وی اضافه کرد: تجارب و مستندات جمع بندی شده و مدیریت دانش در این حوزه و برگزاری همایش هایی از این دست می تواند برای نهادها و تشکلهای مختلف کشور الگو شود.

انصاری افزود: سمن ها، تشکل ها و سازمان های مردم نهاد کمک حال دولت هستند و دولت از این نوع فعالیت ها استقبال می کند و تسهیل توسعه این نوع فعالیت ها  می تواند در دستور کار قرار گیرد. 

 معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه در کنشگری و فعالیت اجتماعی، افراد به غیر از خود به فکر آحاد جامعه نیز باید باشند، ادامه داد: بر این مبنا باید مجموعه ای از فعالیت ها در دستور کار دولت قرار داده شود تا با مشارکت افراد جامعه مشکلی از مشکلات جامعه برطرف شود.

این مسئول ادامه داد: فعالیت اجتماعی کاری ساده قلمداد می شود و اگر بتوان مجموعه ای را شکل داد تا زمینه فعالیت مفید اجتماعی برای گروه های بیشتری از مردم فراهم شود، این مهم  از طریق موسسه های  خیریه، سازمانهای مردم نهاد و انجمنهای خیریه انجام می شود.

 انصاری افزود: طبق آمارها انجمن حمایت از بیماران سرطانی این استان (مهرانه) ۱۵۰ هزار خیر پشتیبان دارد که در صورت عدم شکل گیری این مهم، مجالی برای فعالیت در عرصه  اجتماعی پیدا نمی کردند.

وی یادآوری کرد: از طرفی اگر موسسه محک نیز در سطح ملی بوجود نمی آمد حمایت از کودکان سرطانی با دشواری انجام می‌شد.

وی اضافه کرد: تشکلهای مردمنهاد در حوزه هایی از قبیل دستگیری از نیازمندان فضایی بهتر را برای حضور مردم در عرصه های اجتماعی فراهم می کنند و در این بستر خود نیز به بالندگی بیشتری می رسند.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور ادامه داد: بطور مداوم یادآوری اینکه در این عرصه چه تکالیف و وظایفی داریم، یکی از دستاوردهای مجموعه هایی است که در این عرصه شکل گرفته اند و در این میان استان زنجان تجارب خوبی در زمینه خیریه های سلامت در کشور دارد که می تواند این مهم را به استانهای دیگر منتقل کند.

همایش کشوری پیشگامان آیین محبت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان و دبیرخانه کلان منطقه ۶ آمایش کشور با محوریت حمایت‌طلبی و به منظور اشاعه و نهادینه کردن فرهنگ احسان در جامعه، انتقال تجارب ارزنده و بررسی ایده‌های جدید در حوزه جلب مشارکت‌های مردمی و اجتماعی سازی سلامت با مشارکت خیرین و سمن‌های فعال سلامت استان باحضور جمعی از خیرین و مدیران از سراسر کشور و مقامات ارشد استانی و کشوری برگزار شد.

۹۶۴۶/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.