فرماندار طارم گفت: کودک همسری از مشکلات امروز جامعه در سطح استان و شهرستان طارم است.

 

ستار صفری در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، با بیان اینکه ازدواج یکی از نیازهای اساسی جوانان است، اظهار کرد: 12 تا 18 مرداد در تقویم رسمی کشور به نام هفته ازدواج نام‌گذاری شده که حتما این نام‌گذاری با فلسفه و هدف خاصی صورت گرفته است ولی متاسفانه اهداف آن به نحو مطلوبی محقق نشده است.

 

وی با بیان این‌که در امر ازدواج و طلاق صرفا مباحث مادی تاثیرگذار نیست و عوامل متعددی در این امر دخیل هستند، افزود: اعضای ستاد ساماندهی جوانان شهرستان بایستی مسایل مربوط به جوانان در حوزه‌های مختلف ازدواج، اشتغال، مسکن، آسیب‌های اجتماعی از قبیل اعتیاد، طلاق و ... را به صورت پیوسته با یکدیگر ببینند و از مسایل اجتماعی که جوانان را تهدید می‌کند شناخت کافی داشته باشند.

 

صفری از تشکیل هیئت اندیشه‌ورز در شهرستان طارم خبر داد و گفت: این هیئت با اولویت بررسی اعتیاد و طلاق و با حضور متخصصان این حوزه در شهرستان تشکیل خواهد شد.

 

این مسئول با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه مهارت‌های زندگی و ازدواج، گفت: افزایش میزان طلاق در جامعه نشان دهنده عدم خروجی مطلوب و مورد انتظار از این دوره‌ها است.

 

فرماندار طارم با بیان این‌که هدف صرفا نباید برگزاری دوره‌های آموزشی باشد، ادامه داد:  بایستی خروجی و میزان تاثیرگذاری این دوره‌ها ارزیابی و اصلاح شود.

 

صفری، کودک همسری را از جمله آسیب‌های امروز جامعه در سطح استان و شهرستان طارم برشمرد و ضمن تاکید بر آموزش، فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی به خانواده‌ها در راستای کاهش این آسیب، افزود: تاثیرگذاری مطلوب در این زمینه مستلزم این است که شیوه‌های انتقال پیام متناسب با جامعه روستایی صورت گیرد؛ چراکه منع و اجبار تاثیرگذاری چندانی نخواهد داشت.  اقدامات فرهنگی زمان بر است و یک شبه معجزه‌ای رخ نخواهد داد.

 

فرماندار طارم از برگزاری ویژه برنامه‌ای به مناسبت گرامی‌داشت هفته ازدواج و به منظور انتقال و اطلاع‌رسانی پیام‌ها و اهداف این روز خبر داد و افزود: بایستی از هر فرصتی جهت ایجاد فضای شاد و مفرح خانوادگی استفاده شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.