صبح امروز، طی مراسمی حسین جعفری، تودیع و جواد تاراسی به‌عنوان رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان معارفه شد.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، نماینده عالی دولت در استان زنجان در این مراسم، اظهار کرد: طی هشت ماه گذشته، همه تلاش‌ها برای این بوده است که مدیران منصوبی در استان زنجان، زنجانی باشند. باید افراد بومی را پرورش دهیم تا مفیدتر واقع شوند. مدیر چارچوب‌دار، مورد پسند بنده است و طی مدت‌ زمان حضور در این استان، خیالم از سازمان جهادکشاورزی راحت بوده است.

 

فتح‌الله حقیقی با تاکید بر ‌این‌که مدیری که چارچوب‌هایش متزلزل باشد نمی‌تواند برای استان مفید باشد، ادامه داد: مدیر متعهد نباید اهل شلوغ‌بازی و برهم زدن آرامش باشد. شلوغ‌کاری و خراب کردن ذهنیت مردم از شاخص‌های مدیر متعهد نیست و هنر یک مدیر متعهد این است که بدون تبلیغات کذایی، خدمت‌رسانی کرده و آرامش ایجاد کند.

 

وی با تاکید بر این‌که آمریکا 40 سال است که زور می‌زند آرامش را از این مردم بگیرد و بدون شک اگر زورش می‌رسید، امان نمی‌داد، افزود: اقدامات مثبت سازمان جهادکشاورزی طی سال‌های گذشته را ادامه خواهیم داد و برای تحقق سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی، برنامه‌ریزی‌هایی کرده‌ایم. خوشبختانه استان زنجان نیز از پتانسیل‌های ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری برخوردار است.

 

حقیقی با بیان این‌که حوزه کشاورزی باید پا به پای واحدهای صنعتی رشد کند، تصریح کرد: خوشبختانه امسال طی هفته دولت 920 میلیارد تومان پروژه افتتاح یا کلنگ‌زنی خواهد شد و این رقم در مقایسه با پارسال 2.6 برابر رشد کرده است.

 

رئیس سابق سازمان جهادکشاورزی استان زنجان نیز در ادامه با تاکید بر این‌که یکی از مهم‌ترین چالش‌های بخش کشاورزی، کمبود سرمایه‌گذار در این حوزه است، افزود: 31 درصد از اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی است و 26 درصد از تولید ناخالص داخلی استان توسط بخش کشاورزی صورت می‌گیرد ولی مجموع سرمایه‌گذاری در این بخش فقط 5 درصد است.

 

حسین جعفری با اشاره به جذب حداکثری اعتبارات ابلاغی وزارتخانه و جذب 66 درصدی منابع قانون حمایت از اشتغال پایدار روستایی طی سال گذشته، ادامه داد: طی سال‌های 93 تا 98، در مجموع 348 میلیارد ریال به صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی افزوده شده است. همچنین اولین صندوق شهرستانی در اسفندماه سال 97 در شهرستان ابهر، با 30 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

 

این مسئول با اشاره به الکترونیکی شدن فرآیندها و متعاقب آن، تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری طی سال‌های گذشته، تصریح کرد: ارتقای بهره‌وری در منابع مختلف از دیگر اهداف برنامه‌های سازمان است. در همین راستا، سال 93 فقط 31 هزار هکتار از اراضی استان به سامانه نوین آبیاری مجهز بود ولی این میزان تاکنون به 54 هزار هکتار رسیده است. علاوه بر این، پارسال 1100 دستگاه تراکتور خریداری و به ناوگان حمل و نقل سازمان اضافه شد.

 

وی با اشاره به افزایش ظرفیت فرآوری از 213 هزار تن به 793 هزار تن طی سال گذشته، افزود: استان زنجان با تولید 16 هزار تن ماهیان سردآبی، بزرگ‌ترین تولیدکننده در غرب ایران به شمار می‌رود. همچنین اولین زنجیره تولید گوشت بوقلمون در زنجان راه‌اندازی شده و این در حالی است که 14 درصد از گوشت بوقلمون کشور داخل این زنجیره تولید می‌شود.

 

جعفری با اشاره به افتتاح فاز اول بزرگ‌ترین واحد گوسفند داشتی با 63 هزار راس طی امسال، یادآور شد: 25 درصد از جوجه مرغ تخم‌گذار در استان زنجان تولید می‌شود. در خصوص اراضی کشاورزی نیز طرح کاداستر از سال 94 آغاز شده است و خوشبختانه جزو سه استان پیش‌رو هستیم.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.