مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی استان زنجان از پایش مزارع و باغات شاخص استان زنجان با هدف شناسایی، انتخاب و معرفی کشاورزان برتر در سال 98 خبر داد.

 

سولماز حدادی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: در راستای ایجاد زمینه ترغیب برای فعالان عرصه تولید کشاورزی در سطح استان، معرفی تولیدکنندگان برتر این بخش و فراهم کردن بستری الگوساز برای تاسی سایر بهره‌برداران، اقدامات لازم نسبت به شناسایی، انتخاب و معرفی تولیدکنندگان برتر صورت گرفته است.

 

این مسئول ادامه داد: در راستای تحقق این امر و به منظور تشویق و ترغیب فعالان تولیدی و معرفی تولیدکنندگان برتر زراعی و باغی استان جهت انتخاب به عنوان کاندیدای نمونه در سطح ملی و کشوری، نسبت به پایش و «کیل‌گیری» مزارع و باغات نمونه استان طی سال‌جاری اقدام شده است.

 

وی با بیان این‌که تاکنون 24 مورد عملیات پیش‌کیل‌گیری و کیل‌گیری استانی در 24 مزرعه و باغ شاخص استان برای 10 محصول معرفی شده (گندم آبی و دیم، گندم بذری، کشاورزی حفاظتی، جو آبی و دیم، کلزا، یونجه، زردآلو و سبزی و صیفی نشایی) انجام شده است، افزود: پس از انجام کیل‌گیری و شناسایی مزارع و باغات برتر نسبت به انجام 9 مورد عملیات کیل‌گیری در سطح ملی اقدام شد و در نهایت 9 محصول مذکور در لیست رقابت برای انتخاب کشاورزان برتر در سطح ملی قرار گرفت.

 

حدادی خاطرنشان کرد: همچنین، مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی استان زنجان به عنوان نماینده دبیرخانه ستاد انتخاب نمونه‌های ملی بخش کشاورزی، با اعزام کارشناسان ستادی ترویج تا کنون نسبت به انجام کیل‌گیری‌های ملی 10 محصول زراعی در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، همدان، کردستان و قزوین نیز اقدام کرده است.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.