رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی روز سه‌شنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران افزود: طی ماه‌های گذشته خارج از نشست‌های مطبوعاتی، در قالب اتاق فکر با روسا و افراد فرهیخته حوزه رسانه استان جلساتی برگزار شد که نتایج مختلفی را به همراه داشت.

دکتر پرویز قزلباش افزود: هدف حوزه سلامت ایجاد تعامل سازنده در عرصه اطلاع رسانی با رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها است و تحقق این امر به آگاهی بخشی و اطلاع رسانی هرچه بیشتر برای گروه‌های هدف منتهی می‌شود.

وی اضافه کرد: تعاملات سازنده با اصحاب رسانه و همکاری و همفکری با فعالان عرصه اطلاع رسانی منجر به ارتقای سلامت جامعه می‌شود.

این مسئول برگزاری جشنواره آئین محبت را از جمله برنامه‌های پیش روی این دانشگاه با هدف برندسازی استان در سطح کشور اعلام کرد و گفت: این رویدادبا وجود مشکلات و معضلات اقتصادی حاکم بر کشور فرصتی مهم برای دانشگاه علوم پزشکی استان است.

وی اظهار داشت: این واحد دانشگاهی در جهت معرفی ظرفیت‌های استان تلاش می کند تا در بخش‌های مختلف به ویژه خیریه‌ها زمینه مشارکت روز افزون مردم و خیران را در حوزه  سلامت فراهم کند و این  فرصت مهم برای خیران است تا از این تربیون صدای خود را در سطح کشور به گوش مسئولان برسانند.

قزلباش در ادامه با اشاره به موضوع جمعیت در شرایط کنونی کشور گفت: ازدواج در جامعه روند نامناسبی پیدا کرده است به طوریکه افزایش سن ازدواج و کاهش نرخ آن و از طرفی افزایش طلاق‌ها و نگرانی هایی را در این خصوص شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: روند کنونی نرخ  فرزندآوری در دهه‌های آینده بر ترکیب جمعیت کشور تاثیرگذار خواهد بود که طی مدت یاد شده علاوه بر افزایش شمار سالمندان کشور کاهش جمعیت نیز مشکلات عدیده ای را بوجود خواهد آورد.

قزلباش ادامه داد:  این مسائل به نوبه خود، به بازنگری سیاست‌های جمعیتی کشور نیاز دارد و در این راستا استان زنجان هفته گذشته همایش آموزش‌های حین ازدواج را برگزار کرد که ارائه  برنامه‌های منسجم در این بخش در گرو همکاری‌های بین بخشی به ویژه با دستگاه‌های متولی است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز گفت: اسلام بر همکاری و تعاون به ویژه بر انجام کارهای خیرنگاه ویژه ای دارد که توجه عموم به این امری ضروری است.

حجت الاسلام محرمعلی شیرمحمدی افزود: مشارکت‌های اجتماعی باید در راستای سازندگی جامعه انجام گیرد و از طرفی زدودن آسیب‌ها نیز امری مهم بوده و در این میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و استان زنجان از پیشتازان عرصه سلامت هستند و می توانند اثربخشی بهتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: نهاد رهبری با همکاری دانشگاه علوم پزشکی آموزش‌های پیش از ازدواج را به تازگی مورد توجه قرار داده است که فراگیری آن به آگاهی بخشی زوج‌های جوان در زمینه آشنایی با حقوق یکدیگر، رفتارهای فردی و اجتماعی، احکام، اخلاق و کاهش  بسیاری از معضلات زندگی های مشترک زوجین می انجامد.

حجت الاسلام شیرمحمدی افزود: ارائه این آموزش‌ها در گذشته برای گروه‌های هدف به رضایتمندی ۹۰ تا ۱۰۰ درصدی آنان منتهی شده و این مهم امسال نیز با جدیت و با همکاری سازمان‌های متولی امر مورد توجه قرار گرفته است.

۹۶۴۶/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.