فرماندار شهرستان خرم‌دره گفت: اتکا به ظرفیت‌های داخلی ثمره تحریم است.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، حجت محمدی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خرم‌دره با اشاره به جایگاه بالای فرهنگ در جامعه و نقش آن در روند توسعه کشور، عنوان کرد: شورای فرهنگ عمومی از شوراهای تاثیرگذار در هر شهرستان است که نقش مهمی در تحقق برنامه‌های فرهنگی منطقه دارد.

 

وی با اشاره به فرا رسیدن اعیاد قربان و غدیر، ادامه داد: عید قربان بهترین فرصت برای فرا گرفتن درس ایثار و فداکاری در راه خدا و عید غدیر نیز فرصتی دوباره برای فرا گرفتن درس ولایت‌مداری است.

 

فرماندار شهرستان خرم‌دره با اشاره به اینکه در شهرستان برنامه‌های خوبی در حوزه فرهنگی، هنری و قرآنی در حال جریان است، تصریح کرد: تداوم اجرای این برنامه‌ها منجر به ارتقای فرهنگ عمومی شهرستان می‌شود.

 

این مسئول با بیان این‌که زمانه، زمانه‌ای نیست که دشمنان با توپ و تفنگ به جنگ ملت‌ها بروند، گفت: در حال حاضر دشمنان با اسلحه فرهنگ، اعتقادات و عقاید ملت‌ها را نشانه گرفته‌اند، لذا کوچک‌ترین غفلت در حوزه فرهنگ بسیار آسیب‌زا است.

 

وی با اشاره به تحریم‌های پیش روی کشور، ادامه داد: این تحریم‌ها اگر چه در بودجه کشور تاثیرگذار بوده اما زمینه رشد و خودکفایی در بسیاری از حوزه‌ها را نیز فراهم کرده و علی‌رغم همه محدودیت‌ها، ایران در برخی از حوزه‌ها به صادرکننده تبدیل شده است.

 

محمدی از بازگشت چندین واحد تولیدی به چرخه تولید در شهرستان خرم‌دره خبر داد و افزود: شرکت کوکما و چینی نور، نمونه این شرکت‌ها است که در مسیر صادرات نیز گام برمی‌دارند که همه این‌ها از خیرات و ثمرات تحریم است.

 

وی با اشاره به وجود پروژه‌های عمرانی در سطح شهر، تصریح کرد: در این وضعیت اعتبارات عملا کلنگ‌زنی این پروژه‌ها میسر نبود اما با همت مردم و همراهی آن‌ها با مسئولان کارهای بزرگی در شهرستان رقم خورده است.

 

فرماندار شهرستان خرم‌دره از برگزاری تجمع عاشورائیان در این شهرستان خبر داد و افزود: باید برنامه‌ریزی برای برگزاری نماز طهر عاشورا نیز صورت گیرد، زیرا به پا داشتن نماز از محوری‌ترین پیام‌های عاشورا است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.