رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان روز شنبه در نشست خبری افزود: جمعیت دانشجویی به تبع هرم سنی کشور در حال کاهش است که  این روند  در استان  زنجان نمود دارد، بطوری که از جمعیت ۵۶ هزار نفری دانشجویی استان به جمعیت ۴۱ هزار نفری  در سال جاری رسیده است.

دکتر علیرضا فیروزفر افزود:  در مدت یکسال این تغییر در آمار جمعیت دانشجویی  استان مشاهده می شود و این وضعیت نیز در این واحد عینیت داشته بطوری که ازمجموع  امار دانشجویی استان نزدیک به ۱۲ هزار نفر آن در واحدهای زیر مجموعه دانشگاه آزاد تحصیل می کنند.

وی اضافه کرد:  سال آینده  تعداد دانشجویان این واحد دانشگاه نسبت به امسال روند کاهشی خواهد یافت و در این  امکانات  موجود دانشگاه آزاد اسلامی آنگونه که باید و شاید به گروه های هدف اطلاع رسانی نشده بطور یکه هم اکنون ۴۴۶ عضور هیات علمی تمام وقت  در این واحد دانشگاهی فعالیت و به گروههای هدف خدمات رسانی می کنند.

این مسئول ادامه داد: این تعداد اعضای هیات علمی در مقایسه با موسسات دیگری عدد و رقم معنا داری را شامل می شود   و علاوه بر آن، این واحد دانشگاهی ۲۴۰ هکتار زمین برای ارائه خدمات دهی  دارد که ۱۸۰ هزار متر مربع فضاهای مختلف مسقف  را شامل می شود.

وی اظهار داشت: بر این مبنا برای  هر دانشجو ۱۴ متر مربع فضا وجود دارد که در مقایسه با استاندارد آن،  ۱۰ متر مربع، بیش از استاندارد را شامل می شود و این مهم از کیفیت امکانات و تجهیزات مورد  نیاز حکایت دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان ادامه داد:  این واحد دانشگاهی حدود ۲۳ هزار متر مربع فضای ورزشی برای دانشجویان قرار داده و  بطور تقریبی نیز  ۲ برابر تقاضای فعلی ظرفیت و بطو  کامل  استاندارد و مناسب خوابگاهی دارد و به عبارتی هیچ مراجعه ای به دانشگاه آزاد از سوی دانشجویان وجود ندارد که بی پاسخ بماند.

وی اضافه کرد: این دانشگاه در بحث خدمات دهی پژوهشی  با امکانات بسیار وسیع از قبیل ۱۸ سایت رایانه ای مجهیز برای استفاده ۱۲ هزار دانشجو، نزدیک به ۳۳۰ هزار جلد در کتابخانه های دانشگاه آزاد موجود در اختیار علاقمندان قرار داده است.

به گفته این مسئول، هم اکنون این واحد دانشگاه ۲ مرکز رشد در  ابهر و زنجان  دارد که  در حال خدمات دهی به هسته های فناور برای رشد دادن با پشتوانه و رساندن آنها به مرحله محصول. دانش بنیان فعالیت می کنند که این خدمات برای تمامی متقاضیان آماده ارائه است.

وی یادآوری کرد:  دانشگاه آزاد زنجان در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی و مراکز تحقیقاتی یکی از موسسه های پیشرو در این  استان است بطوری که این واحد دانشگاهی چهار مرکز تحقیقاتی دارد که  مجوز یکی از مراکز در حال پیگیری بوده  و سه مرکز دیگر با مجوز بوده و البته یک واحد دیگر نیز در حال پیگیری و  اخذ مجوز های لازم  قرار دارد.

به گفته فیروز فر،  مرکز تحقیقات متالوژی  این واحد دانشگاهی طی ماه های گذشته با حضور رئیس دانشگاه آزاد  اسلامی کشور با  تمامی تجهیزات هایتک و  مورد نیاز برای آنالیزهایی که در منطقه نیاز دارد، افتتاح شد  و این استان وابسته منابع فلزی و معدنی  بوده  و مرکز  یاد شده مناسب برای ارائه خدمات و جلوگیری از اتلاف  وقت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: این مرکز تحقیقاتی در مدت فعالیت خود توانسته به سه محصول دست یابد و هم اکنون محصول سیانات سدیم، تولید می شود.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.