مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: کارگاهی در زمینه تولید نوار آبیاری قطره‌ای با جعل علامت استاندارد در ابهر شناسایی شد.

 

داوود کارگرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: مقدار 300 رول یک‌هزار متری، محصول نوار آبیاری قطره‌ای که در کارگاهی در شهرستان ابهر تولید و با جعل علامت استاندارد به بازار عرضه می‌شد، توسط کارشناسان اداره استاندارد شهرستان ابهر، شناسایی و برابر مقررات سازمان ملی استاندارد برخوردهای قانونی با متخلفان این واحد تولیدی صورت گرفت.

 

این مسئول ادامه داد: محصول نوار آبیاری قطره‌ای مشمول استاندارد اجباری نیست، ولی درج نشان استاندارد بدون دریافت مجوز از سوی استاندارد به عنوان جعل علامت محسوب شده و بایستی برابر مقررات با متخلفان امر برخورد شود.

 

وی افزود: استاندارد معیار کیفیت کالا و خدمات است و استانداردسازی یک ابزار گزینشی است که باعث ایجاد تفاوت در محصولات می‌شود و به عبارتی می‌توان گفت که استاندارد‌سازی، تعیین‌کننده قواعد بازی است که امکان از میدان خارج کردن رقبای ناکارآرمد را فراهم می‌کند.

 

کارگرزاده تصریح کرد: برای حضور در بازارهای جهانی باید معیارهای دقیق استاندارد رعایت شود و برای حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، باید کیفیت محصولات تولیدی را ارتقا بخشیم، بنابراین تولیدکنندگان باید توجه جدی و دقت‌های لازم و کافی را در رعایت استانداردها داشته باشند.

 

وی اظهار کرد: با توجه به درج علامت استاندارد بر روی محصولات و کالاهای مورد مصرف خود به آن اطمینان می‌کنند که در این راستا تولیدکنندگان نیز باید متعهد شوند که با درج این نشان بر روی محصولات خود اعتماد مردم را خدشه‌دار نکنند.

 

مدیرکل استاندارد استان زنجان خاطرنشان کرد: استقبال از کالای باکیفیت از سوی مردم و توجه عموم به این نشان، باعث تشویق تولیدکنندگان جهت تولید کالاهای باکیفیت و استاندارد خواهد شد که بی‌شک بهترین معیار برای تشخیص کالاهای باکیفیت از محصولاتی که کیفیت مطلوبی ندارند، نشان مرغوبیت کالا (استاندارد) است؛ چرا که معیارهای مورد تاکید استاندارد ایران، هم‌تراز با معیارهای جهانی است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.