محمدمهدی احمدی شامگاه پنج‌شنبه در آیین اختتامیه پنجمین دوره جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان زنجان با اشاره به آسیب های حوزه رسانه، اظهار داشت: رسانه  باید با ورود به سبک زندگی مردم، ذائقه آن‌ها و فرهنگ عمومی جامعه را شناسایی کند.

وی افزود: در این صورت، سخن رسانه، حرف دل و درد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مردم است که آن‌ها را بیان کرده و راهکاری برای حل آن‌ها ارائه می‌دهد.

احمدی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی و ارتباطات با یکدیگر فرق دارند، خاطرنشان کرد: ارتباطات دارای سه اصل فرستنده، گیرنده و بازخور بوده اما اطلاع‌رسانی دربردرنده یک اصل فرستنده است.

وی ادامه داد: اگر رسانه وارد سبک زندگی مردم شود از حوزه اطلاع‌رسانی وارد ارتباطات می‌شود اما در غیر این صورت، فقط اطلاع‌رسانی می‌کند و مشخص نیست اطلاعات ارسالی به چه میزان تاثیرگذار است.

مدیرکل حوزه وزارتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آسیب بعدی در رسانه‌ها را نبود تناسب منطقی بین رشد کمّی و کیفی آن‌ها خواند و گفت: تعداد رسانه‌ها بسیار فراوان بوده و به لحاظ کمّی، خلائی نیست اما متاسفانه محتوای مطبوعات به لحاظ کیفی، ضعیف بوده و بخشی هم کپی‌برداری است که خروجی این کار از دست دادن مخاطبان تخصصی نشریات است.

وی با تاکید بر اینکه رسانه و مطبوعات باید امیدآفرین باشند، اظهار داشت: رسانه‌ها باید با ایجاد نشاط در جامعه به اصل همبستگی، وحدت، حفظ ایران و نظام، توجه داشته باشند.

احمدی خاطرنشان کرد: در صورت وجود وحدت و همبستگی، رسانه‌ها در اوج انتقاد هم آنقدر زیبا انتقاد می‌کنند که لطمه‌ای به اصل و هویت جامعه وارد نشود لذا از متن رسانه و نشریات باید فریاد امید درآید و این صدای امیدآفرین، هیچ منافاتی با انتقاد ندارد.

وی با بیان اینکه آثار مثبتی بر جشنواره‌ها مترتب است، افزود: در کنار رقابت محتوایی بین اصحاب رسانه، شرایطی مساعد می‌شود که آسیب‌شناسی در این حوزه نیز صورت پذیرد.

در پایان این آیین از برگزیدگان پنجمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های استان تجلیل شد.

۹۵۵۶/۳۰۸۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.