حجت‌الاسلام رحمت‌الله بیگدلی روز پنجشنبه در بازدید از ایرنا مرکز زنجان ضمن تبریک روز خبرنگار، این خبرگزاری را ارکان نظام جمهوری اسلامی خواند و اظهار داشت: امیدوارم که ایرنا چشمان بینای نظام و حلقه واسط بین مردم و صاحب‌نظران و نظام در انعکاس مشکلات و دغدغه‌های جامعه و راه‌حل‌های آن‌ باشد.

وی، حرفه خبرنگاری را مصداق مبارزه و مقابله با تحجر، استبداد، انحصار، استکبار، ناکارآمدی و فساد خواند و افزود: خبرنگاران در هر عرصه‌ای که حضور داشته باشند با انداختن نور بر تاریک‌خانه‌ها با تحجر، استبداد، انحصار، استکبار، ناکارآمدی و فساد در هر قالبی مبارزه می‌کنند.

بیگدلی با تاکید بر اینکه خبرنگار می‌تواند بزرگ‌ترین خدمات را به جامعه بشریت ارائه کند، خاطرنشان کرد: اگر به دنبال اصلاح امور و مبارزه با نابسامانی‌ها و ناکارآمدی و فساد در چهره‌های مختلف آن هستیم و می‌خواهیم‌ به جنگ با مشکلات جامعه و مدیریت‌ها برویم باید تا حد امکان از آزادی، گسترش و شکوفایی رسانه‌ها و امنیت اصحاب رسانه حمایت کنیم.

وی تصریح کرد: اگر امنیت روانی و شغلی از اصحاب رسانه سلب شود جامعه و نظام، چشمان بینای خود را از دست می‌دهند و نمی‌توانند واقعیت‌ها را آن‌چنان که باید و شاید ببینند و دریابند.

عضو هیات علمی دانشگاه با تاکید بر اینکه خبرنگاران، چشمان‌ بیدار، گوش‌های‌ شنوا و مغز آگاه و متفکر جامعه هستند، گفت: اصحاب رسانه، خدماتی را به صورت رایگان به جامعه، حکومت و مدیریت ارائه می‌دهند که سازمان‌های عریض و طویل نظارتی با صَرف اعتبارات کلان هم‌ از ارائه آن‌ها عاجزند.

این استاد دانشگاه‌ با اشاره به حدیث شریف نبوی «اُطلُبوا العِلمَ ولَو بِالصِّینِ؛ علم را ولو این‌که در چین باشد طلب کنید»، اظهار داشت: کشور چین در صدر اسلام به عنوان نمادی از دوری‌ راه مطرح بوده است و تعبیر «ولَو بِالصِّینِ» به‌ این معناست‌ که اسلام برای‌ آموختن علم و استفاده از تجربیات دیگران چنان اهمیتی‌ قائل است که اگر برای‌ آموختن آن طی‌ مسافتی طولانی‌ و سفر به بلاد غیراسلامی‌ هم‌ لازم باشد باید برای‌ کسب آن تلاش کرد و دوری‌ راه و مشقت کار، چنین تکلیفی‌ را از عهده‌ انسان بر نخواهد داشت.

بیگدلی‌ در ادامه با تاکید بر این‌که با توجه به این حدیث شریف‌ بر مسلمانان واجب است که‌ از علوم و تجربیات دیگران در هر زمینه‌ای استفاده کنند، خاطرنشان کرد: ما برای مبارزه با فساد باید از الگوهای بین‌المللی مبارزه با فساد در دیگر نقاط دنیا استفاده کنیم.

وی یاد آور شد: برخی از قانون های ساده شاید از صدها سازمان عریض و طویل نظارتی برای سالم‌سازی محیط اداری و کسب و کار  سودمندتر باشند.

۹۵۵۶/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.